Laiklerin tarafında olsun ya da İslâmcıların, insanların güncel olayları travmatik bir tarih prizmasının içinden görmeleri, çoğu zaman çarpıtmalarla ve öteki tarafın şeytan gibi gösterilmesiyle sonuçlanıyor.
Üç beş maddelik bir kanun müsveddesi hazırlayarak bütün işleri halletmeye kalkmak, memleketin içtimaî bünyesindeki karışıklığa, iktisadî münasebetlerdeki sakatlıklara bile bile gözlerini yumarak tatlı bir rüya âlemine dalmak değil midir?