Ensu alkaner

Ensu alkaner
@EAlkaner
Dünya da bir yerde
Dünya, 7 Nisan
4 okur puanı
Aralık 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Ya ben yaşadığım hayatı anlayamadım ya da bu hayatın hiç bir değeri yoktu .
Sayfa 227·Kitabı okuyor
Duygu ve Düşünce
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Ona gözleriyle değil, bütün düşüncesi , bütün iradesiyle bakıyordu .
Sayfa 244·Kitabı okuyor
Aşk
Ahh İlya .
Hayat konusunda şairim, çünkü hayat bir şiirdir. Onu insanlar berbat ediyor...
Sayfa 220·Kitabı okuyor
Hayata Dair
İnsanların sosyal medyada yarattıkları kimlikleri gözümün önüne geldi.
Herkesi sevdikleri için iyi insan sayılırlar: oysa kimseyi sevmezler ve kötü olmadıkları için iyidirler. Böyle bir adamın önünde fakire sadaka verirseniz o da verir ; ama küfredin , alay edin ,o da aynı şeyi yapar . Ona zengin denemez ; çünkü zengin değil , fakirdir; ama fakir de denemez , çünkü ondan daha fakirleri çoktur ...
Sayfa 35·Kitabı okuyor
Düşünce
Sahi edebiyat bize neyi teşhir ediyor ?
Oblomov - Gerçeğe uygun oluyor diye övünüyorlar .Ama, hayat ne oluyor? Eserlerinde o yok işte, dünyayı kavrayış, insanlığı gerçekten anlayış yok .Boş şeylerle övünüyorlar. Hırsızları, düşkün kızları, yolda yakalayıp atar gibi edebiyata sokuyorlar! Nerede sanatın " gizli gözyaşları" :sadece kaba, zalim , alaycı bir gülüş! Penkin + Sen de ne güzel söyledin işte. Bu coşup taşan öfke, bu kötülüklere amansızca saldırış, alacakmış insanları kepaze ediş, işte edebiyat budur . Oblomov - Hayır, hiç de değil! Hırsızı, düşmüş kadını, aldatılmış bir budalayı anlatın, anlatın ama insanı da unutmayın. Sizin için insan diye bir şey yok mu ? Yalnız kafanızla yazmak istiyorsunuz. Düşünmek için kalpsiz olmak gerekir, sanıyorsunuz. Hayır, düşünceyi besleyen sevgidir. Düşen adama el uzatın, mahvolan bir adamın hâline ağlayın, onunla alay etmeyin. Sevin onu ! Onda kendinizi görün ve ona kendinizmiş gibi bakın.
Sayfa 31·Kitabı okuyor
Edebiyat