Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Emre Fatih Özdil

Emre Fatih Özdil
@EF_Ozdil
"Çünkü insana en çok kitap yakışıyor ve mürekkebin kuruduğu yerde kan akıyor."
Stj. Avukat
Marmara Hukuk
7 Haziran 2001
54 okur puanı
Mart 2021 tarihinde katıldı
Her hak sorumluluk getirir.Sorumluluk getirmeyen hak, hak değildir
Reklam
Hareket etmekten korkmayın kendinizi geliştirmek istiyorsanız farklı yerlere bakacaksınız farklı gruplara girip çıkacaksınız kendinize farklı sınavlara tabi tutacaksınız
Tavsiyelerinizi Fikri sabitten uzak bir şey değil Adama bakan insanlardan almalısınız

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Insanın kendini Ruhen huzurlu tutabilmesi için yapması gereken, lüzumsuz ihtiraslara kapılmaktan vazgeçmeli ve şahsi hırslardan kendisini sıyırması gerekir
Iman düşünce ile yakalanamadığından bir Paradoks olduğundan aynı zamanda bir riske işaret eder. Risk olmadan imanda olmaz çünkü burada kişinin öznelliği, içselliği ve sonsuz tutkusu ile nesnel açıdan kesinliği olmayan bir durum arasındaki çelişki söz konusudur. Bu nedenle iman durumunda kişi imanıyla kendini nesnel açıdan kesin olmayan bir şeye bağlar, imanla böyle bir risk alır. Hakikat bir kişideki imanla ortaya çıkmaktadır. Bu da kierkegardın bahsettiği öznel hakikate işarettir
Reklam
Iman şudur: kişinin kendisi olarak ve kendisi olmayı isteyerek kendini saydam bir biçimde Tanrıya bırakması
En zengin kişilik bile kendini seçmeden önce bir hiçtir, öte yandan en yoksul kişilik kendini seçtiğinde her şey haline gelir. Çünkü en önemli şey şu ya da bu değil kendisi olmaktır ve eğer isterse herkes kendisi olabilir
Bilinç derecesindeki her artışla ve bu artış oranında, umutsuzluğun yoğunluğu artar. bilinç ne kadar fazlaysa umutsuzluk o kadar yoğundur
Hakikat tam olarak nesnel bir kesinsizliği sonsuz bir tutkuyla seçme cesaretidir
Varolan kişi, sonsuz bir mutluluğa yönelik tutkulu bir ilgiyle kendi sonluluğu içinde sonsuzlukla ilişki kurmaktadır. Böylece tutku, varoluşun ayrılmaz bir parçası haline gelmektedir
Reklam
Varoluş her zaman bir kişinin, zaman ve mekanla sınırlı, sonlu bir kişinin sonsuz olanla öznel deneyimini ifade eder. Ona göre varoluş, sonsuz ile sonlunun bir sentezidir ve var olan kişi hem sonlu hem sonsuzdur
Hegel'den farklı olarak kierkegard, "Tek olarak var olan insan, kesinlikle bir ide değildir ve onun varoluşu kesinlikle idenin kavramsal varoluşundan farklıdır."
Iktisadın bencillerin elinde zaferi, asrımızda kaba maddeciliğin doğmasına sebep oldu. Menfaatin zekası,ruhun kudretini inkar ediyor. Bugünkü insanlık kör hareketi temsil edenlere tapıyor. Asrımızın hareket adamı, varlığını makineleştirmiş olan, kalbe hakaret eden, sömürücü siyasetle kuvvetlenen zorba-esirdir
Büyük adamlar iman yaratıcılarıdır. Bunlar hareketleriyle kainatı velveleye verenler değil,şuurları harekete getirenlerdir. İnsanda irade yaratanlardır.Bunlar, hareket etmedikçe derindeki gerçek varlığımızın tatminsiz kaldığını, kendimizi inkara düştüğümüzü telkin edenlerdir.Ruhunu inkar eden insan,kurtuluşunu,değerleri devirmekte arıyor. Bu insan istismar edici esir edici kendi emeğinin eseri olmayanı tüketici insandır
Aile millet ve medeniyet, sonsuzluk ve evrensellik temayülünü kendinde yaşatan Ferdi hareketin eserleridir
824 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.