Bazı kitaplar vardır okurken çok zorlanırsınız
Sayfalar akmaz bir türlü ama aradan uzun bir süre geçer aklınıza gelen bir cümle kitabı tekrar okumanız sebep olur. Tutunamayanlar da öyle bir kitaptı 2 ay sürdü okumam sonra dün gece aklıma takılan bir cümleyle sevdiğim kısımlara göz atmaya karar verdim bir de baktım ki şarkılar ve günlük kısmını bitirmişim ikinci okuyuşumda tekrar anladım ki günselinin selimi anlattığı o 30 sayfalık bölüm gerçekten okunmuyor ama melankolik prensimiz selimin günlüğü kitabın en vurucu kısmı. Günlükte selimin yavaş yavaş hayattan kopuşunu ve boğazına takılan bezginligi hastalık hastalığını pişmanlığını okuyoruz. Günlüğüne artık tarih atmamasıysa bence dibe çöküşü anlatıyor olric ise her insanın sahip olduğu ama sakladığı gizli kişiliği. Medeniyetten! ve insanlardan uzaklaştıkça olric kitapta daha fazla yer kaplıyor. Tutunamayanlar bir roman değil yalnızlığın manifestosu Selim artık burjuvaların mesihi oldu
İsa Mesih tutunamayanları korusun
İsa neden haçla öldürüldü? Müritlerinin sorduğu soru buydu ve İsa'nın ölümünü anlamlandırmak için Paul onun tüm insanların günahlarının kurbanı olduğunu söyledi ve ölümden sonraki yaşam düşüncesini ortaya attılar
Bu şekilde dünya hayatı küçümsendi düşmanlara karşı nefret arttı ve İsa'nın yapmadığı herşey Hristiyanlık olarak addedildi
Masumu kurban etme Hristiyanlığın ilk kurbanı İsa idi ama yüzyıllar boyunca her zaman masumları öldürdüler İsa yeni bir din oluşturmak istemedi
O varolan düzene başkaldırdı bunun ispatı haçla öldürülmesi oldu.Müritleri İsa'yı hiç anlamadı veya iktidarı İsa'ya tercih ettiler
İncil dendi insanların kendi yapmak isteyip de peygamberlerin yaptığını söyledikleri davranışlara
İlkçağ yunan mitolojisi örnek alınarak İsa'ya tanrının oğlu dendi
Onlar İsa'yı hiç anlamadı
Onlar İsa'nın yok etmek istediği şeylerin temsilcisi oldular
Yahudiler İsa'yı
Müritleri de İsa'nın inancını haça çiviledi
Kitabı ilk okuduğumda bitmesine çok üzülmüştüm çünkü bir daha aynı hevesle okumayacağımı düşünmüştüm ama bir hafta sonra tekrar okuduğumda hiç okumamış gibi aynı heyecanla okudum ve yüzüklerin efendisi bana orta dünyanın kapılarını açtı silmarillion,hobbit hurin'in çocukları akabelleth ve güç yüzüklerine dair ve son olarak tom bombadil'in maceralarını okuyarak hayatımın en güzel ve heyacanlı saatlerini yaşattı
Bu kitap okuyanlarla kavga edip onları düşünmeye sevk eden bir kitap bence herkesin okuması gereken bir kitap çünkü okuyana göre anlam derinliği değişiyor