İnsan, Allah'ın rahmetinden ümidi kesmezse hiç tahmin edemediği fırsatları yakalayabilir. Böyle bir gizli psikoloji yasası var. Bu hikâyede işi tembelliğe vurmadıktan sonra önümüze yeni kapıların açılabileceği söyleniyor. Ümit ve gayret mesajı veriliyor. Bu sebeple, kendimizi herhangi bir sebeple kötü hissettiğimiz zaman şikâyet yerine zayıf ihtimaller için çabalamamız lazım.
"Tamam tamam!" dedi. "Üzülme, seni bütün kalbimle seviyorum."
Kadın atıldı:
"Sahi beni hâlâ eskisi gibi seviyor musun?"
"Yemin ederim" dedi adam, "Seni eskisinden de çok seviyorum!"