Uzunca süre boyunca,"Neden bu ayrılık? " "Neden bu yalnızlık? " " Peki ya bir zamanlar karşısında saygıyla eğildiklerimi şimdi reddetmek neden?" "Saygının kendisini de reddetmek?" "Bu sertlik,bu şüphe, kendi erdemlerime yönelik bu nefret neden?" diye sormayı göze alamamışsa da şimdi bunu yüksek sesle sormayı göze alır ve hatta cevaba benzer birşey duyar. "Kendinin efendisi olmak için, aynı zamanda erdemlerinin de efendisi olmalısın. Daha önce onlar senin efendilerindi; oysa onlar sadece senin diğer araçların gibi birer araç olmalıdır. Lehine ve aleyhine olanlara hâkim olmalı ve yüksek amaçlarına göre onları yerinden çıkarıp sonra da geri asmayı öğrenmelisin.