Ebru

Ebru
@Ebruinc
Kütüphane dışarıdan kaçıp uygarlığa sığındığı bir yer gibiydi.
Biyoteknoloji Uzmanı
Lisans mezunu
5 Nisan 2000
8 okur puanı
Kasım 2022 tarihinde katıldı

Ebru

, bir kitap okudu
Puan vermedi·109 syf.·
2023 12. kitabı
Franz Kafka
7.3/10 · 34,5bin okunma
Reklam

Ebru

, bir kitabı okumaya başladı
Ahmet Ümit
7/10 · 12,8bin okunma

Ebru

, bir kitap okudu
Puan vermedi·472 syf.·
2023 11. kitabı
Lauren Asher
8/10 · 2.175 okunma
9/10
·264 syf.··
2023 6. kitabı
·
158 günde okudu
·
Okunma: 20 Mayıs 2023 00:29
Ayy çok şükür bitirebildim. Patrick Süskınd ayy sen nasıl bir yazarsın aklına, fikrine hayran kaldım. Yazarın dilini herkes sade bulmuş ama ben baya zorlandım neden bilmiyorum. Hikaye gerçek bir başyapıttı üst düzey bir zeka örneğiydi. Normal okuduğumuz hikayelerden çok daha farklıydı. Hem tiksinti hemde hayranlıkla okudum. Nasıl bir arada derede kalmaktır. Kitap 18.yüzyıl Fransa'sını anlatıyor. Jean-Baptiste Grenouille baş kahramanımız. Grenouille,kokulara karşı aşırı derece hassas biri ve bu kokuları elde etmek için her şeyi yapabilir. Evet gerçekten her şeyi yapabilir. Veee filmini de izledim gerçekten güzeldi sadece film de Richis karakteri biraz daha farklıydı yazılana kıyasla, bir de yapılan kokunun miktarı bunları gözardı edersek güzeldi.
KokuPatrick Süskind · Can Yayınları · 201927,4bin okunma
8/10
·128 syf.··
2023 7. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 24 Mayıs 2023 18:42
Merhabaaa, Bu kitap hakkında diyebileceğim en kısa söz "Dili sade, duyguları yoğun" demek olurdu. Bir kitabı daha bitirdim fakat bu kitabı küçük yaşta olan okucuyucuların okumaması gerektiğini düşünüyorum. Kitapta başrolümüz-hem yazarın kendisi hem de kitabın ana karakteri buraya daha sonra vurgu yapacağım- Yo-çan'ın topluma dâhil olmayı başaramayan, içindeki varoluşsal boşluğu bağımlılık yapıcı maddeler ve kadınlarla doldurmaya çalışmasından bahsediyor. Bu varoluşsal yolculuk çok küçük yaşta ailesi ile birlikte geliyor kendisine bir maske oluşturuyor ve bu maskeyi uzun süre taşıdıkça oluşan tükenmişlik sendromunu anlattığını düşünüyorum. Kitabın özellikle kapanış bölümünü ve ilk bölümünün bağlamı çok güzeldi. Kitabın sonsöz kısmında yazar hakkında şöyle diyor "Bu edebi karakterin hayat hikâyesini veya destanını yazmaya koyuldu. Deneyimler tutarlı bir anlatıya çevrilirken bu destan ister istemez Suçi Tsuşima'nın-Osamu Dazai- yaşadığı gerçeklikten uzaklaşacaktı." Bence yazar hakkında bu kadar şey desem yeterli gerisini siz merak edip okumaslınız.
Hayata Dair
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · İthaki Yayınları · 202560,3bin okunma
Reklam