TerraNoctis

TerraNoctis
@EchoAether
Birdboy, yaşamın iğrençliklerinde kendin olmak ve yalnızlığına, kendine, herkese savaş açmak ve yine de var olmak. Ölümüne ve yaşamına rağmen var olmak ve iz bırakmak, ışık saçmak.
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
FANTASTİK VE BİLİM KURGU KİTAP ÖNERİLERİ İSTİYORUM
Sanırım başlık yeterince aydınlatıcı ama o eserin bana gerçekten ne katacağını ve neden okumam gerektiğini de söylerseniz sevinirim. Okumuşsundur demeyin okumamışımdır kesinlikle.
Edebiyat
Özcan isimli okura yanıt verildi
TerraNoctis
o zaten başyapıt olarak görülüyor. yine de teşekkür ederim. kesinlikle okuyacağım.
Puan vermedi·571 syf.··
2026 62. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 11 Haziran 2026 15:24
Pek çok kişi Tolkien'e "Fantastik Edebiyatın Babası" gibi sıfatlar yakıştırıyor, fakat bu gibi sıfatları yakıştıran kişilerin türün tarihini tam olarak bilmediğini düşünüyorum. Misal, Eddison'un eserinde yine hayali bir dünya, incelikle oluşturulmuş ve oldukça arkaik bir dil, dünyevi olmayan bir kraliçe, soyluluk ve karanlık güçler arasında gidip gelen, bocalayan, içsel çatışmalar yaşayan bir merkezi karakter mevcut. Anderson'ın, Yüzük Kardeşliği ile aynı yıl çıkan Broken Sword adlı kitabında da uzak diyarlarda yaşayan kibirli elfler, kazılar yapan cüceler, dövülmesi gereken bir kılıç, aydınlık ve karanlık ordular arasında geçen epik bir savaş, bu iki uca sıkışmış bir başka merkezi karakter ve Hristiyan ile Pagan dünya görüşlerinin iç içe olduğu bir anlatı mevcut. Peki bu unsurlar Tolkien'e özgü değilse, onu farklı kılan şey nedir? Dunsany, Eddison ve Anderson da aydınlık ile karanlığın çatıştığı dünyalar sunsa da, bu çatışmaları incelikli, çoğu zaman ironik bir dokunuşla aktarırlar. Ahlakı mutlaklar üzerinden sunmanın tehlikeli olduğunu kabul ederler. Tolkien (ya da C.S. Lewis) ise kötülüğü kötü, iyiliği iyi olarak göstermekte hiçbir sorun görmez. İkisinin kesiştiği tek nokta, Gollum'un hikayesinde de görüldüğü üzere, dürüst bir kişinin baştan çıkarılması durumudur. Ancak Gollum dahi, Eddison'ın Lord Gro'su ya da Anderson'ın Scafloc'u gibi alternatif bir dünya görüşü içinde yaşayan bir karakter değildir. Yalnızca Tolkien'in, tabiri caizse, iki kutuplu ahlakının iniş çıkışları arasında savrulup gider. Kötülüğü dışsal, akıl dışı bir olgu olarak sunmak, "bize karşı duran, bilinmeyen" olarak tanımlamak tehlikeli bir mesajdır. Çünkü okuyucu kendi ahlakını bu oluşturulmuş dünyanın üzerine ekler ve dayatır, ki modern fantastik yazarların çoğu, Tolkien'in örneğini
Edebiyat
The Fellowship of the RingJ. R. R. Tolkien · Harper Collins · 200917,1bin okunma
TerraNoctis isimli okura yanıt verildi
TerraNoctis
Dilay umarım düzgün insanlar gelir çünkü gerçekten insanlar saçmalayabiliyor. sonuçta herkes her eseri beğenmek zorunda değil. bir kitabı iki kişi okurken bile aynı şekilde okumuyor. yine de yerimi aldım. zevkle okuyacağım savaşını :)) düzgün tartışılabilecek insanlar olsa keşke ama neyse.
Puan vermedi·571 syf.··
2026 62. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 11 Haziran 2026 15:24
Pek çok kişi Tolkien'e "Fantastik Edebiyatın Babası" gibi sıfatlar yakıştırıyor, fakat bu gibi sıfatları yakıştıran kişilerin türün tarihini tam olarak bilmediğini düşünüyorum. Misal, Eddison'un eserinde yine hayali bir dünya, incelikle oluşturulmuş ve oldukça arkaik bir dil, dünyevi olmayan bir kraliçe, soyluluk ve karanlık güçler arasında gidip gelen, bocalayan, içsel çatışmalar yaşayan bir merkezi karakter mevcut. Anderson'ın, Yüzük Kardeşliği ile aynı yıl çıkan Broken Sword adlı kitabında da uzak diyarlarda yaşayan kibirli elfler, kazılar yapan cüceler, dövülmesi gereken bir kılıç, aydınlık ve karanlık ordular arasında geçen epik bir savaş, bu iki uca sıkışmış bir başka merkezi karakter ve Hristiyan ile Pagan dünya görüşlerinin iç içe olduğu bir anlatı mevcut. Peki bu unsurlar Tolkien'e özgü değilse, onu farklı kılan şey nedir? Dunsany, Eddison ve Anderson da aydınlık ile karanlığın çatıştığı dünyalar sunsa da, bu çatışmaları incelikli, çoğu zaman ironik bir dokunuşla aktarırlar. Ahlakı mutlaklar üzerinden sunmanın tehlikeli olduğunu kabul ederler. Tolkien (ya da C.S. Lewis) ise kötülüğü kötü, iyiliği iyi olarak göstermekte hiçbir sorun görmez. İkisinin kesiştiği tek nokta, Gollum'un hikayesinde de görüldüğü üzere, dürüst bir kişinin baştan çıkarılması durumudur. Ancak Gollum dahi, Eddison'ın Lord Gro'su ya da Anderson'ın Scafloc'u gibi alternatif bir dünya görüşü içinde yaşayan bir karakter değildir. Yalnızca Tolkien'in, tabiri caizse, iki kutuplu ahlakının iniş çıkışları arasında savrulup gider. Kötülüğü dışsal, akıl dışı bir olgu olarak sunmak, "bize karşı duran, bilinmeyen" olarak tanımlamak tehlikeli bir mesajdır. Çünkü okuyucu kendi ahlakını bu oluşturulmuş dünyanın üzerine ekler ve dayatır, ki modern fantastik yazarların çoğu, Tolkien'in örneğini
Edebiyat
The Fellowship of the RingJ. R. R. Tolkien · Harper Collins · 200917,1bin okunma
TerraNoctis
ben burada yerimi alıyorum. birazdan tolkien fanları tarafından topa tutulacaksın. eseri henüz okumadım. sadece ilk filmi izledim. okumayı düşünüyorum ama tabi ki de tolkien kendinden önceki eserlerle kendi dünyasını yaratmış biri. beowulf adlı mitolojiden yararlanarak yaratmış diyorlar ki o eserin de kıymetinin bilinmesine sebep olmuş biri. yine de eseri okumadığım için yazında anlatmak istediğini de anlamam mümkün değil tam olarak. okuduğumda tekrar döneceğim buraya. özellikle şu dil yaratma meselesi çok ilgimi çekiyor benim.
1000Kitap... eskiden kendisine has kitlesi vardı. O kitleyi elde tutmaktan ziyade 1000K çeşitlendi. 2023-2024'ten itibaren instagram-tiktokifikasyon süreci başladı. Önceden nasıldı? Sadece alıntı, ileti ve inceleme vardı. Akışta sadece alıntı, ileti ve incelemeler vardı. 2023-2024'ten(gelen yenilik(!)lerin sırasının önemi yok. ama ilk gelen yenilik fotoğraf eklemeydi) sonra, - İlk önce iletilere fotoğraf ekleme özelliği geldi. Site artık instagramdaki kitap+kahve kullanıcılarına da "sizin de burada yeriniz var" sinyalini gönderdi.(Mesela ben fotoğraf ekleme özelliğinin geldiği ilk günü hatırlıyorum. Akışta profil resminde mavi yağlı boya tablosu olan bir kullanıcının yaptığı yorumu unutmuyorum: "şimdi burası instagram gibi olacak. Kahveli kitaplı fotoğrafları göreceğiz." diye sitem ediyordu.) - sonra videolar özelliği geldi. tik-tok, instagram ve youtube shorts'un reels kullanıcıları için de "sizin de burada yeriniz var" sinyali gönderildi. - sonra Türkiye'de wattpad yasaklandı. Ondan birkaç hafta sonra hikayeler özelliği geldi. Onlara da "sizin de burada yeriniz var" sinyali gönderilmiş oldu. ufak tefek güncellemelerle(mesajlarda grup kurma, "size özel" akış ve arayüz güncellemeleri) de twitterlaşma, instagramlaşma, tiktoklaşma ve wattpadleşme tamamlandı. 2023'te elon musk'ın twitter'dan "sana özel" kısmında olan güncellemesinden(ki bu bence kullanıcıları radikalize ediyor. önceden orası keşfetti. 2023'ten itibaren sadece beğendiğin ve takipleştiğin etkileşimde bulunduğun konuların yankısını duyuyor kullanıcılar.) arayüzüne kadar web sürümünde hep twitterlaşma olduğunu extra belirtmek isterim. Twitter: hizliresim.com/s3oljzb 1000K: hizliresim.com/9c1rfe2 Peki bütün bunların sonucunda neler oldu? İşte o sinyal gönderilen diğer sosyal medya
1000Kitap
TerraNoctis isimli okura yanıt verildi
TerraNoctis
Poyraz açıkçası mecburen bende okumaya başlayacağım yakında umarım. zaten tarihçiler bile kendi alanları dışındaki şeyleri çok bilmiyorlar o yüzden normal. sonuçta kaç bin yıllık tarih var hepsi bilinemez :)