Romanın konusu 2013 yılında gerçekleşen bir salgından bahsediyor salgının ismi ‘kızıl veba’. Bana 2020 yılında yaşadığımız pandemi dönemini hatırlattı diyebilirim.
Bu hastalığa yakalanmış olan tüm insanların vücutları kızıl renkte oluyor ve anında ölüyorlar. Bu yaşanmış olaya şahit olan dedemiz torunlarına yaşadıklarını ve gördüklerini anlatıyor. Aslında biz kızıl vebayı dede karakterinden öğreniyoruz ve dinliyoruz.
Kitabın sürükleyici bir yanı var. Anlatım dili anlaşılırdı. Bir günde okunup bitirilebilinecek bir kitap. Jack londan romanını ilk defa okudum ve beğendim