Benim yetiştiğim yıllarda halkın tümünü birbirine bağlayan ortak bir alan vardı. Bu alanın içine Hz. Muhammed de giriyordu , Mustafa Kemal de. Peygamber manevi dünyanın sultanıydı , Mustafa Kemal ise bir “vatan kurtarıcı.” Bu konular tartışılamaz bile. Kimse birbirini “dindar” , “dinsiz” diye ayırmıyordu. Bu ayrımı hâlâ kabul edemem.