Kişilik özelliklerimiz sıklıkla geçmiş duygularımıza bağlıdır. Çoğu zaman kişiliğin kökleri (nasıl düşündüğümüz, davrandığımız ve hissettiğimiz) geçmişe dayanır. Dolayısıyla kişiliklerimizi değiştirmek için ezberlediğimiz duyguları değiştirmek zorundayız. Geçmişten uzaklaşmak zorundayız.
Bu, insanın cevabını bulamazsa yaşayamayacağı türden bir soruydu ve ben bunu tecrübelerimle öğrenmiştim. Soru şuydu:
"Bugün yaptıklarımın ve yarın yapacaklarımın sonucunda ne olacak? Hayatımın tamamının sonucunda ne olacak?"
Farklı bir yoldan söyleyecek olursak soru şöyleydi: " Niçin yaşayayım, niçin herhangi bir şeye karşı bir istek duyayım, niçin herhangi bir şey yapayım?"