Klasik bir kitap olmasına rağmen akıcı ve sade bir dili var, bu akıcılıkta insanın daha keyifli okumasını sağlıyor. Klasik okumaya yeni başlayacak insanlar için oldukça ideal bir kitap. Kitap bir kızın ağzından anlatılıyor , dönemin geleneklere baş kaldırışını anlatıyor diyebiliriz. Kitapta bunun dışında adından da anlaşılacağı gibi gurur ve ön yargının ne kadar yanlış olduğunu aktarmaya çalışmıştır.. Belki kitabın ilk başında karakter karmaşası yaşayabilirsiniz ama kısa süre sonra konu belli karakterler üzerinde konumlanıyor. (#netflix Aşk ve gurur olarak adlandırılan filmi mevcuttur. Size tavsiyem önce kitabını okuyup daha sonra filmini izlemek daha keyif verecektir.) Sonrasına siz karar verin Gurur Ve Önyargı mı? Aşk ve Gurur mu?
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
* Bu noktada kendime şu soruyu sordum; Kolay elde edilmiş bir mutluluk mu, yoksa insancı yücelten acı mı daha iyidir?
Evet, hangisi daha iyi? ..
Kitap iki kısımdan oluşuyor. “Yeraltı” adı verilen ilk kısımda kahramanın kendisi, fikirleri,düşünceleri, yeraltı insanının özelliklerini monolog şeklinde veriliyor. “Sulusepkene Dair” adı verilen ikinci kısım da ise kahramanın birkaç anılarını okuyoruz, Hayattan ve insanlardan soğuyup, hayata karşı çaresizce nasıl tutunduğunu, olayları nasıl algılayıp yorumladığını görüyoruz. Bunlar olurken bir yandan hem kendine hem etrafındakilere olan kızgınlığını, kırgınlıklarını , tartışmalarına şahit oluyoruz.