Büyük annesi Zahide 'nin sözleri geldi aklına:
"Evlilik açılmamış bohça gibidir kızım. İçinden ne çıkacak bilinmez.
O bir ahiret gömleğidir ki giyinmek kolay olsa da çıkarması pek zordur.
Dar olursa yakar yapışır, geniş olursa doyumsuz bir cennet yaşatır."
Bir azmin ve başarmanın izlerini okumakla kalmadık aynı zamanda uğruna harcanan emeği göremeyen gözlerin, artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmadığı bir anda 'açıldım' varsayımları ile sahteliklerini de gördük..
Martin'in Ruth'a olan aşkında, aşkın bedene değil de ruha teslimiyetini acı bir şekilde tecrübe etmiş oldum ben..
Ve insanın özündeki iyilik hiç kaybolmayan bir gerçektir buna artık çok eminim..
Son olarak kendini bir amaca bağlayarak hareket edenlerin amaca ulaştıktan sonrasının boşluk hissi oluşu ve en önemlisi çevrenizdeki insanların gerçek yüzlerini; başınıza gelen ya kötü bir durumda yada kitaptaki gibi zorluğun icinden çıkan başarının ardından keşfediyor olmak gerçekten insanlardan soğuma sebebi...
Okumak isteyenlere ve okuyanlara kesinlikle bircok açıdan ışık tutacağına eminim..
Sonuçta her eser her farklı okuyucusuna aynı pencereleri açmaz.. Eser bir tane olsa da her okuyanın gözünden bakınca sayısızdır o aslında..
Keyifli okumalar diliyorum size..