İnsanlar hücrelerine kadar ya savunma ya gelişim modunda olur, ancak aynı anda iki moddan birinde bulunamazlar. Çocuklar duyarsızlaştıklarında, yaşamın sonsuz olasılıklarla dolu olduğunu, sonsuz bir potansiyele sahip olduklarını ve dünyanın kendilerini özgürce ifade edebilmeleri için onlara davetkar ve koruyucu bir alan sunduğunu göremezler.
...kopmanın bu şekli savunma amaçlıdır. Tek bir anlama gelir : Yokluğun bana o kadar acı verdi ki bu deneyimi bir daha yaşamamak için, kendimi sertleşmiş duygulardan oluşan bir kabuğun içine hapsedip, sevgiye -dolayısıyla da acıya - duyarsız olacağım. Bir daha böyle bir acı hissetmek istemiyorum.