Elif A.

Elif A.
@Elifaygun_35
Öğrenci
Yıldız Teknik Üniversitesi
31 okur puanı
Aralık 2020 tarihinde katıldı
Puan vermedi·264 syf.··
2020 32. kitabı
Evet uzuun süredir inceleme yazmadım ama bu kitaba yazmamak yakışık almazdı :) 1k ailesi olarak Semih UÇAR'ı çevirdiği kitaplardan tanıyor olabilirsiniz ama bu defa yazdığı kitap ile karşımızda. Çıktığı gibi siparişini verdiğim kitabı bir solukta okudum. Çok keyifli bir okuma  ve dil öğrenme konusundaki düşüncelerimi tazeleme oldu benim için. Tazeleme diyorum çünkü doğru  bilinen yanlışların bir çoğunu yazardan ders aldıktan  sonra  öğrenmiştim.  (kendisi aynı zamanda almanca ve ingilizce Dil Koçu ve Öğretmeni) Dil öğrenme ve diğer tüm öğrenme konularında  duyduğumuz, bildiğimiz daha doğrusu bildiğimizi zannettiğimiz safasataların gerçeklerle yer değiştirme vakti geldiğini, kitap öyle net ve sağlam tespitlerle bildiriyor  ki.. Bakış  açımızı  farklı bir  pencereyle buluşturup  değiştirirken bununla birlikte öğrenmemeye dair bütün bahaneleri deviriyor. Hatırlatma: Kitabı okumadan önce  tembellik putuna balta saplamaya hazırlıklı olun. Kitabın diğer yazarı Tuğba Hanım ara ara kendi sesini duyurarak  güzel bir renk katmış bence, birbirlerini destekler nitelikteki  deneyimlerle. içeriğinden bahsedersem uzun uzadıya  anlatırım ama anlatıp  spoiler vermeyecem :) Yazar tanıdık olunca tarafsız olunmuyor evet ama tenkit olarak şunu ekleyebilirim Başlıkta ve giriş kısmında - ben dil diyecem sen öğrendiğin veya öğrenmek istediğin şeyi anla diye bildiriliyor fakat öğrenilen veya  öğrendikleri diğer alanlardan da örnek görmek istiyor insan. Yazarın birçok alanda başarı öykülerini bildiğimden herhalde gözüm aramadı değil. Şimdiden keyifli, pardon bol savunmalı okumalar :)
Kim Öldürdü İçindeki Öğrenme Aşkını?Tuğba Akbey İnan · Cezve Kitap · 2020153 okunma
Elif A. isimli okura yanıt verildi
Elif A.
Yok yok ne kusuru. Ben teşekkür ederim Zehra :) Yaptığın inceleme çok işime yaradı. Şimdi Semih Uçar'ın derslerini alıyorum yeni yeni. Sen nasıl bir yol izledin? Bana ne önerirsin? Merak ediyorum...
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·264 syf.··
2020 32. kitabı
Evet uzuun süredir inceleme yazmadım ama bu kitaba yazmamak yakışık almazdı :) 1k ailesi olarak Semih UÇAR'ı çevirdiği kitaplardan tanıyor olabilirsiniz ama bu defa yazdığı kitap ile karşımızda. Çıktığı gibi siparişini verdiğim kitabı bir solukta okudum. Çok keyifli bir okuma  ve dil öğrenme konusundaki düşüncelerimi tazeleme oldu benim için. Tazeleme diyorum çünkü doğru  bilinen yanlışların bir çoğunu yazardan ders aldıktan  sonra  öğrenmiştim.  (kendisi aynı zamanda almanca ve ingilizce Dil Koçu ve Öğretmeni) Dil öğrenme ve diğer tüm öğrenme konularında  duyduğumuz, bildiğimiz daha doğrusu bildiğimizi zannettiğimiz safasataların gerçeklerle yer değiştirme vakti geldiğini, kitap öyle net ve sağlam tespitlerle bildiriyor  ki.. Bakış  açımızı  farklı bir  pencereyle buluşturup  değiştirirken bununla birlikte öğrenmemeye dair bütün bahaneleri deviriyor. Hatırlatma: Kitabı okumadan önce  tembellik putuna balta saplamaya hazırlıklı olun. Kitabın diğer yazarı Tuğba Hanım ara ara kendi sesini duyurarak  güzel bir renk katmış bence, birbirlerini destekler nitelikteki  deneyimlerle. içeriğinden bahsedersem uzun uzadıya  anlatırım ama anlatıp  spoiler vermeyecem :) Yazar tanıdık olunca tarafsız olunmuyor evet ama tenkit olarak şunu ekleyebilirim Başlıkta ve giriş kısmında - ben dil diyecem sen öğrendiğin veya öğrenmek istediğin şeyi anla diye bildiriliyor fakat öğrenilen veya  öğrendikleri diğer alanlardan da örnek görmek istiyor insan. Yazarın birçok alanda başarı öykülerini bildiğimden herhalde gözüm aramadı değil. Şimdiden keyifli, pardon bol savunmalı okumalar :)
Kim Öldürdü İçindeki Öğrenme Aşkını?Tuğba Akbey İnan · Cezve Kitap · 2020153 okunma
Elif A.
Merhaba Zehra, çok güzel bir inceleme olmuş. Ellerine sağlık. Semih Uçar'dan ders aldığını söylemişsin incelemende. Ben de bu aralar Semih Uçar'ın online derslerini araştırıyorum. Sence nasıl? Ders işleyişi nasıl ilerliyor? Bana yardımcı olabilir misin?
9/10
·240 syf.··
Beğendi
·
2020 17. kitabı
·
24 günde okudu
·
Okunma: 16 Aralık 2020 20:44
Bu bir incelemeden çok dertleşmedir. Allah bütün hastalara acil şifalar versin... Bu kitabı ilk (23 Kasım) okumaya başladığımda , hayatımda her şey mükemmel gidiyordu. Fakat finalini soğuk bir hastane koridorunda doktoru beklerken yapacağım hiç aklıma gelmezdi. Babamın geçirdiği kalp krizi nedeniyle yaklaşık 5 gündür hastanede yatıp kalkıyorum, yatıp kalkıyorum dediğime bakmayın, sıkıldıkça değiştirdiğim bir kaç sandalyenin üzerinde uyukluyorum. İlk günler kendimi dünyanın en şansız insanı gibi görüyordum. Taa ki benden çok daha kötü durumda olanlarla tanışana kadar. Aylarca annesinin komadan çıkmasını bekleyenler, morgun önünde kızının cenazesini bekleyenler, doğum sırasında eşini veyahut evladını kaybedenleri gördüm. Benden çok daha kötüleri de vardı. Hep vardı, hep olacak. Her zaman ne kadar kötü şeyler yaşarsanız yaşayın, hep sizden daha kötü durumda olanlar olacaktır. İşte Yusuf'ta bunlardan biriydi annesini ve babasını öldürüyorlar. Onların naaşı başında oturup bekliyor. Daha o yaşında, "eşkıyaları haklayamadım" diye üzülüyor. Gerçi Yusuf'un kaderi daha o zamandan belliymiş. Babam yoğun bakımdan çıktıktan sonra servise aldılar. Yanına uzandım, Kuyucaklı Yusuf geldi aklıma tekrar okuyayım dedim, kaldığım yerden, şu cümleler ile karşılaştım: "Allah peygamberleri çağırıp sormuş, saadet nedir? demiş. Her biri kendilerine göre cevap vermişler. Musa: Arzı Mev'uda gitmektir; İsa: Bir yanağına vurana ötekini uzatmaktır; Buda: Hayatta hiçbir arzusu olmamaktır, yollu şeyler söylemiş. Sıra bizim Muhammed'e gelince: "Saadet hayatı olduğu gibi kabul etmektir..." demiş." Bu pasajdan sonra epey düşündüm. Çok manidar geldi bu cümleler. Hakikaten hayatı olduğu gibi kabul etmek gerekiyor. Hastalığı ile, sağlığı ile... Acısı ile, tatlısı ile... Eksiği ile, fazlası
Edebiyat
Kuyucaklı YusufSabahattin Ali · Ataç Yayınları · 2019210,9bin okunma
Elif A.
Çok geçmiş olsun. Hayatın içinden bir inceleme olmuş, emeğine sağlık.
9/10
·420 syf.··
Beğendi
·
2017 108. kitabı
Bir kitabı okurken ancak bu kadar sıkılmazsınız. Kitabı elimden düşüremediğim gibi, Bitmesini de hiç istemedim. İyi olan tarafı ise iyiki tüm seriyi almışım dememdi. Macera-Aksiyon-Bilim Kurgu türünü bu kadar iyi birleştiren çok az eser vardır. Bu eser de az ve değerli bir eser. Mutlaka Okunmalı ..
Açlık OyunlarıSuzanne Collins · Dex Kitap · 202433,5bin okunma
Elif A.
Tüm seriyi alma konusunda ikircikliyim biraz.İlk defa alacağım sence seri olarak almak daha mı iyi?