Gökyüzünü ışıklardan ibaret görmek, bir kadını, sadece doğurgan bir nesne olarak görmek gibi değil mi sizce de? Gökyüzü sadece ışık vermez. Işık veren güneştir, aydır, yıldızlardır.Gökyüzü bunların yuvasıdır. Çok çalışması beklenen kızdır, erkektir ama evlâttır. Onları doğuran annedir.
Bu hayat ona idamını bekleyen mahkumun cinneti gibiydi. Cinnet onu sarıp sarmalıyor, her gün ölüyordu yavaşça, usulca... İçindeki küçük ölmezlik ümitleriyle, çırpınışlarla, titreyişlerle geçiyordu hayatı.