İnsanlar ne zaman ağlarlar? Bunu kliniğimde çok sordum, istisnasız ilk cevap 'üzüldüğü zaman'dı. Zorladığımda, ağladıkları birçok zaman ve neden olduğunun ayırdına vardılar. Uzatmadan ben size ne zaman ağladığımı anlatayım. Üzüldüğümde ağlarım, çok mutlu olduğumda ağlarım, çok korktuğumda, hayal kırıklığına uğradığımda, hüzünlendiğimde, özlediğimde, biriyle hatta kendimle gurur duyduğumda, ister yergi ister övgü olsun utandırıldığımda ağlarım. Aslında tanıdığım birçok insanın bu durumlarda benim gibi ağladığına şahidim. O zaman ağlamanın üzüntünün ifadesi olmanın dışında daha genel ve duygularla ilgili bir görevi olabilir mi? Aslında ağlama insan bedeninde duygu regülasyonunun sağlanmasında başat rol oynar. Bu yüzden hemen her duygunun aşırılıklarında ağlama sürece eşlik eder hale gelir. Bir nevi bedenin emniyet supabı görevini görür. Aşırı duyguları oda sıcaklığına vardıran biyolojik bir tepkidir. Ancak sosyal anlamları da vardır. Bir bakıma, ilişkide olduğumuz diğerlerine 'zorlanıyorum, bana destek ol' mesajı da içerir.