Eğlence ile sohbetten,bahçeyle bahardan güzel ne var/nerede saki,söyle nedir beklemenin sebebi/ele geçen her hoş vakti ganimet say/işin sonu ne olacak kimse vakıf değil ki/ömür bir kıla bağlıdır,hoşça yaşa/kendi derdini çek,nedir zamanın derdi/abıhayat ile İrem bağının anlamı/su kenarıyla tatlı şaraptan başka ne ki/mestur da mest da aynı kabiledendir madem/ne buyrulur,hangisinin işvesine gönül vermeli/perde içindeki sırrı ne bilir felek/senin perdedarla kavgan nedir ey müddei/ kulun yanlışı ile hatasının itibari yoksa/ne anlama gelir hakkın af ve rahmeti/zahit kevser şarabı,Hafız kadeh istedi/bakalım bu arada nedir “yaratan”ın isteği/
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Kadının doğurganlık kapasitesi ve bunun en doğal tezahür olan adet döngüsü kadını yeryüzünün döngülerinin ritmine yaklaştıran ve sezgiselliğini yeryüzünün nabzıyla bağlantıya geçiren bir mucize.Kadim kültürlerde adet görmek kadının günlük yaşamdan sıyrılıp içindeki gizemli güçlerle hemhal olduğu kutsal bir seromoni iken nasıl oldu da kadınların bile nefret ettiği ve tiksindiği bir hale dönüştü?Bir can yaratma gücü olan kutsal kan nasıl oldu da kirli bir şey haline geldi? Adet döngüsünün ona verdiği doğal güzellik ve sezgisellik sayesinde gizem perdesinin öte yanındaki görünmeyen ailemle iletişim kurabilen ve bu şekilde topluluğuna rehberlik eden,bilgelik kaynağı olarak görülen kadın; bir an geldi adet gördüğü zaman tapınağa giremez, kutsal seremonilere katılamaz oldu.kadın da adet döngüsü gibi görünmez oldu.
En iyi ilişki konuştuğun,paylaştığın,öğrendiğin,eğlendiğin, nefes aldığın ve korunduğundur. Birlikte
olduğun kişiler seni olduğundan daha iyi bir noktaya getirmiyorsa o ilişkide sorun var demektir.
Kitabı arkadaşımda gördüğümde “isminden ve kapağından” dolayı hayli şaşırmıştım. Bir de üstüne “Vereyim sen de oku” demez mi Aldım ama önce buradaki yorumlara baktım tam da düşündüğüm gibiydi yine de başladım. hikayeler arası bilgiler çok ilginç ve cidden bir Kadın olarak hem etkiliyor hem de ben nasıl bunları daha önce okumadım dedirtiyor. Kadınlar Şifadır kitabıyla paralel konuların karşıma çıkması da güzel bir tevafuk oldu. Ama onunla kıyaslayamam asla, bu kitap daha çok konuları araştırıp bilgi vermiş.Gelelim hikayelere; zorlama olmuş hiç olmamış gibi yorumlar okumuştum. Buna da yorumum; hikayeleri hayli ayrıntılı ve uzatarak yazmış artı konu dönüp dolaşıp cinselliğe geliyor ve evet tüm hikayelerdeki kadınlar “yok artık ya bunu da yapma,hayır bu kadar aptal olma, yok canım bi insan kendini bu kadar düşürmez!” Dedirtiyor ama yok mu öyle kadınlar ya da ilişkiler? Zaten yazarın amacı da en dip ilişkileri özellikle seçip ne hale gelindiğini özellikle kadınların ne kadar umutsuz ve bilinçsiz olduğunu bu hikayelerle göstermiş ve aralarda da bu bilgi serpiştirseleri yapılarak hikayenin sonu tıpkı Yeni Çağın Çocukları kitabındaki gibi danışanın geçmişini arındırması topraklamasıyla mutlu sona ulaşılmış