Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Emin

Ölülerin hayatlarını devam ettirdiklerine inanılması —ki bu inanış ilkin rüyalarda teşekkül etmeğe başladı— öylesine kuvvetli idi ki, ilkel insanlar en harfi mânasıyle ölülerine mektup gönderdiler: bir aşiret reisi, böyle bir mektupta neler yazıldığını anlatmak için, mektubu özel olarak ulaştırılması için de kölenin kafasını kesti; ve şayet yazmayı unuttuğu noktalar oldu ise, kafası uçurulmuş bir diğer köleyi dipnot olarak ölüye gönderdi.
Sayfa 104
Reklam
Yediğimiz her şeyin evrime dayanan bir geçmişi var. Süpermarketlerdeki rafların her biri evrimin ürünleriyle dolu, ancak süt ürünlerinin üzerinde yer alan etiket bunu bize Jura Devri'nden kalma son kullanma tarihleriyle hatırlatmaz ya da meyve sebze reyonundaki etiketler mısırın Kolomb öncesi dönemde Amerikalılar tarafından 6000 yıl boyunca yapay seçilime uğratıldığı gerçeğini açığa vurmaz. Her alışveriş listesi, her yemek tarifi, her menü ve yemek pişirmek için kullandığımız her malzeme evrimci anlayışın babası Charles Darwin'le akşam yemeğine üstü kapalı bir davettir.
Sayfa 13
"hər gerçək - hər qulağa görə deyildir"

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
"Bir çoban yolunu azmışsa, o birilər ondan kənarda durmalıdır. Amma qoyunlar çobanlara olan inamını itirərsə, vay halımıza"
...kainatın gözəlliyi yalnız müxtəlifliyin vahidliyindən deyil, həm də vahidin müxtəlifliyindən qaynaqlanır.
Reklam
Gənclər qocalardan heç nə öyrənmək istəmir, elm geriləyir, bütün dünya baş-ayaq olmuş, korlar korları idarə edir və onları uçuruma sürükləyirlər, quşlar uçmağı öyrənmədən yuvadan aynlır, eşşəklər çalır, öküzlər oynayır.
“Mən sakitliyi hər yerdə axtardım və onu yalnız bir yerdə - küncdə, kitabla birlikdə tapdım”
Medeniyet, küçük bir azınlığın ince emekleri ve lüks'üdür; beşeriyetin esas kütleleri, bir bin seneden bir diğer bin seneye geçişlerinde hemen hemen hiçbir değişikliğe uğramazlar.
Sayfa 100
Korku, Lucretius'un dediği gibi, tanrıların ilk anasıydı.
Sayfa 97
Hırs ve tamahı tutumluluğa, şiddeti münakaşaya, cinayeti mahkemeye, intiharı da felsefeye çevirmek, medeniyetin yüklendiği görevin bir parçası oldu. Kuvvetlinin, zayıfı ancak kanunî yollarla yiyebileceğine ikna edilmesi büyük bir gelişme idi.
Sayfa 92
Reklam
İlkel insan zalimdi, çünkü başka yolu yoktu; hayat, elinde her ân için kullanmağa hazır bir silâhı, ve "tabiî" bir şekilde öldürmeğe meyilli bir kalbi olması gerektiğini öğretmişti.
Sayfa 91
Genellikle, samimiyetsizlik medeniyetle beraber yükselir, çünki medeniyette, diplomasinin nimet ve riskleri daha büyüktür, çalınacak daha fazla eşya vardır, ve eğitim de insanları daha kurnaz yapar. İlkel insanlar arasında mülkiyet geliştikçe, yalancılık ve hırsızlık da ardından gelir.
Sayfa 90
Hayvan karınını tıkabasa doldurur, zira tekrar ne zaman yiyeceğini bilemez; ve hırs ve tamahın orijini de yarın ne olacağını bilememektir.
Sayfa 90
Her kötü alışkanlık bir zamanlar, varoluş mücadelesinde lüzumlu bir faziletti; ancak kendisini vazgeçilmez yapan şartlar yüzünden de, uzun bir müddet devam ettiği zaman bir kötülük oldu; kötü bir alışkanlık, bir kötülük, şu halde, tasvır ve hareketin ilerlemiş şekli değil, genellikle eski ve yerlerini değerlerine bırakmış usullerdeki atavistik [ecdattan kalan] bir kalıntı. Bir ahlak sisteminin amacı, değişmemiş —veya yavaş degişen— beşer dürtülerini, sosyal hayatın değişen ihtiyaç ve şartlarına uydurmaktır.
Sayfa 90
Biyolojikçe, medeniyet için kötü teçhiz edilmiştir, çünki onun içgüdüleri, sadece geleneksel ve temel şartlar altında nasıl bereket edeceğini anlatır, ve onu harekete getiren saikler de, kasaba hayatından ziyade ormandaki yaşayışa uygundur.
Sayfa 89
696 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.