Her öğrenci öğrenebilir, ancak her öğrenci aynı biçimde öğrenemeyebilir. Her öğretmenin bir ders anlatma biçimi vardır; her öğrencinin de bir anlama ve öğrenme biçimi vardır. Aslında başarısızlık diye bir durum yoktur. Bizim başarısızlık sandığımız şey, öğretmenin dersi anlatma biçimi ile öğrencinin dersi öğrenme biçiminin uyusmamasindan kaynaklanan bir durumdur.
Gömleğin, kazağın,ayakkabın ya da herhangi bir eşyan zarar görse, gidip yenisini alabilirsin. Ama otuz,kırk,elli yasına geldiğinde " On yedi yaşımı kötü yaşamıştım; yeniden satın alabilir miyim, ya da değiştirebilir miyim ?" diyemezsin. Çünkü geçmişini satın alabileceğin bir dükkan bir yer yok...