Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Emirhan Kartal

Zenci liderler, ilk önce beyaz adamın evini istedi, beyazlar harap olmuş evlerini terk edip, kendilerine şehir dışında yeni evler yaptırdılar. Daha sonra zenci liderler, çocuklarımız için beyaz adamın okulunda yer istedi. Çocuklarımız geldiği anda, beyazlar okulu boşaltıp şehir dışında kendileri için modern okullar yaptırdılar. Ama şimdi, zenci lider, beyaz adamın işini istiyor. Beyazlar evlerini ve okullarını tahliye ettikleri gibi işlerini terk edebilirler mi, şehir dışına gidip yeni işler kurabilirler mi? Hayır, bu, şiddet olmadan ve kan dökülmeden gerçekleşemez. İnsanlarımızın (yumuşak) pasif ve sabırlı yaklaşımlarını öven beyaz liberaller, şimdi işlerini korumak için şiddet gösteriyorlar. Bu sadece Güneyde değil, Kuzeyde de böyledir. Hatta burada, Körfez bölgesinde de bu böyledir.
Reklam
Kardeşliğe İnanıyorum
Kardeşliğe İnanıyorumMalcolm X
9/10 · 62 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Kötü biri olamamak bir yana, herhangi bir şey olmayı da beceremedim: Ne kötü ne iyi, ne alçak ne namuslu, ne kahraman ne de haşerenin biriyim. Şimdi bir yandan köşemde pinekliyor, bir yandan da acı, faydasız bir teselliyle avunuyorum: Zeki insanlar asla bir baltaya sap olamaz, olanlar yalnız aptallardır. Evet efendim, on dokuzuncu yüzyıl adamı en başta karaktersiz olmalı, böyle olmaya manen mecburdur; karakter sahibi, çalışkan bir insansa oldukça dar kafalıdır.
Araplarda ki "Çocuk Adağı"na Farklı Bir Bakış
İslam tarihi hakkında hiçbir sayfa açmayan aptallar bile hemfikirdir ki, Cahiliyye toplumunda -Tanrı'ya- çocuk adağı (kız çocuklarının gömülmesi) mevcuttu. Çocuk adağı (başka bir deyimle "katlinin") "cahillere" mahsus bir sapkınlık olduğu Kuran'da (En'am 137, Zuhruf 17-18) baliğ bir üslupla anlatılıp, müslüman
Reklam
Bir kentin halkına ya da etnik bir topluma mahsus bir tanrı figürü ile "İsrail'in tanrısı” veya “İbranilerin tanrısı” ifadesi bu tarihsel tespit ile uyumlu görünmektedir. Bu durumda Tevrat anlatısına göre İsrail'in veya İbranilerin tanrısının; Memfis, Teb, Nippur veya Uruk halkının tanrıları gibi bir halkın hususi tanrısı olduğu ve diğer tanrılarla birlikte varlığını sürdüren bir tanrı olarak düşünüldüğü anlaşılmaktadır. Ancak Yahudiliğin tek-tanrılı bir din olduğu dikkate alındığında, Tanrı Yahve ile birlikte farklı tanrıların varlığı düşüncesine dair çelişki, Yahudi monoteizminin bu tekil tanrı tasavvuruna uzun bir süreç içinde ulaştığı teziyle giderilmeye çalışılmıştır. Bu çerçevede Kadim Yahudilik tarihindeki tanrı tasavvuru üzerine yapılan çalışmalarda, bu tür Yahudi kutsal metin verilerinden hareketle, monoteizmin politeist inanç ortamına bir anda girmediği aksine henoteizm inancı üzerinden gelişerek nihayet monoteizme geçildiği savunulmaktadır.
3528. Sanatla psikiyatri ilişkisini, daha doğrusu ruhsal hastalıklara sahip sanatçıların eserlerini araştıran ünlü bir psikiyatr, modern resimde en aydınlık manzaraların, bilinç kararması yaşayan sanatçı Van Gogh’a ait olduğunu fark etmiştir. Bu ve bunun gibi yaratıcılık ile ilgili fenomenleri nasıl açıklamak gerekir? İşte bir cevap: “Sanat birdir. Onu olgun bi adamın mı bir çocuğun mu yarattığına, beyaz, kızıl yoksa siyahi bir insanın mı ruhundan çıktığına bakmaz. Eser sahibinin Paris bulvarından mı, Nübye Çölü'nden mi veya Eskimo buzullarından mı geldiğine, hatta onu yaratanın ruhen sağlıklı ya da hasta bir sanatçı olup olmadığına da aldırmaz... Sanat dehası insan ruhunda öyle bir güçtür ki, ona ruhsal hastalık bile zarar veremez." (Matko Perić, ruhsal hastalığa sahip sanatçıların eserlerini araştıran psikiyatr)
Sayfa 372 - Ketebe YayınlarıKitabı okuyor
3607. İster kraliyet sarayında, ister yoksul bir kulübede doğmuş olalım hepimiz aynı ahlaki duygularla doğarız. Örneğin, bir zamanlar İngiltere'nin Avustralya'daki suçlular sömürgesi olan Botany Körfezi'ndeki suçluların çocuklarının diğer çocuklar gibi sağlıklı ahlaki duygulara sahip oldukları tespit edilmiştir. Sonraki hayat tarzı, alınan terbiye ve fırsatlar insanlar üzerinde etkili olur, dolayısıyla yetişkinler için aynı şeyi söylemek mümkün değildir; ancak öyle görünüyor ki dünyaya gelirken yanımızda getirdiğimiz temel ahlaki sermaye her insanda eşittir.
Emirhan Kartal
@EmirhanKartal·2023 okuma hedefini güncelledi.
2023 OKUMA HEDEFİ
29/80 kitap - %36 tamamlandı
29 kitap okudu
80 kitap
8,8bin sayfa
2 inceleme
66 alıntı
400 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
11 günde okudu
Doğu Batı Arasında İslam
Doğu Batı Arasında İslamAliya İzzetbegoviç
9.1/10 · 3.482 okunma
Reklam
174 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
Türkiye'de Latin Hurufuna Geçişe Dair
Müellifin beyanlarına binaen eserin şapka inkılabından sonra, latin hurufunun kabulünden önce yazıldığını söyleyebiliriz. Kitabın ilk 88 sayfası Latin alfabesiyle, geriye kalan kısım ise Arap alfabesiyle yayınlanmış. Latin harflerini kabulün mazimizi reddetmek olacağını müdafaa eden müellif, son sözlerini şu şekilde bitirmiştir: "Kendi icadımız, kendi malımız olan Türk yazılarını kaldıracak ve Türk dilimizi Latin harfleriyle yazdıracak bir zatın dildaşlarımız içinde mevcud olacağını ben ümid edemem. Tarih nazarında, İmparator Teodos'a ikinci olmaya razı ve Karabaş Teofil'e sani kalmayı kabul eyleyecek bir Türk oğlu Türk bulunacağını ben asla zan eylemem." Müellif, yazımızın mazisini tarih ve coğrafya ilimleriyle ispat edip, yeri geldiğinde dil bilimine de değinmiştir. Eserin sadeleştirilmediğini söylemeden geçmeyelim. Zaten sadeleştirilmiş olsaydı hacmi iki katına çıkardı... Eserden alıntılar duvarımda mevcut, bakabilirsiniz.
Yazımız
YazımızAsmai Yusuf Samih · Tiyo Yayınları · 201420 okunma
146 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.