her şeye yaklaşmak, her şeyi bilmek ve herkesle hemhâl olmak zorunda değiliz. bazı şeylerin uzakta ve kendi renginde kalması, hem onlara hem de bize hürmettir.' çünkü sınır, ruhun zırhıdır. herkesi içeri alan, en çok da kendi içindeki evi talan eder.”
"Yoksulluk üzerine çok şey yazıldı, fakat onu bizzat yaşadığınızda onun hakkında yazılan her şeyin ne kadar romantik olduğunu anlıyorsunuz. ilk fark ettiğiniz şey, yoksulluğun aslında ne kadar can sıkıcı olduğudur."
Geçeceğini biliyordum,
iyileşeceğimi de.
Güleceğimi, merhametimi hiç kaybetmeyeceğimi; duvar gibi dimdik duracağımı da ama heyecanımı kaybedeceğimi hiç düşünmemiştim…”