Ömer

Kaşınmanın manası :)
Burnun yanı kaşınırsa, haber; kaşlar kaşınırsa, gözyaşı; alın kaşınırsa, birini göreceksiniz; sağ taraf kaşınırsa erkek, sol taraf kaşınırsa kadın; kulak kaşındı mı yağmur var; dudaklar, öpüşme; bıyık kaşınırsa şekerleme yiyeceksiniz, dirsek kaşınırsa yer değiştireceksiniz; ayak altı kaşınırsa yolculuk...
NO PASARAN isimli okura yanıt verildi
Ömer
Aman göz seyirmesi önemli, dikkatli olmak lazım 😂
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Sen de mi Brütüs...?
Tarihe geçmiş insanların ölmeden önce son sözleri... Leonardo Da Vinci: -"Çalışmalarım olması gereken kaliteye erişemediği için tanrıyı ve insanlığı gücendirdim." Oğuz Atay: -"Sevinmeyin daha ölmedim." Ünlü seyyah Marko Polo: -"Kimse bana inanmayacağı için gördüklerimin yarısını bile anlatmadım." İngiltere kralı III Richard savaş alanında atı yaralandıktan sonra kaçan askerlerine bakarak: -"At! at! Bir ata krallığımı veririm!" demiş ve at veren olmamış, düşman askerler tarafından öldürülmüş. Ünlü bestekar Mozart: -"Ölümün tadı dilimin ucunda,bu dünyadan olmayan bir şeyler hissediyorum." Jameikalı ünlü şarkıcı Bob Marley: -"Para hayatı satın alamaz." Amerikalı bilim adamı Josep Henry Green belki de öldüğünü kendi anlayan yegane insandır. 81 yaşında ölüm döşeğinde nabzını ölçerken nabzının durduğunu fark etmiş ve son sözü "Durdu" olmuş. Karl Marx: -"Hadi oradan. Son sözler yeterince doğru söz söylememiş aptallar içindir." Ünlü kahin Nostradamus: -"Yarından itibaren artık burada olmayacağım" demiş ve o gece vefat etmiştir. Alman filozof Hegel günümüzde de işlenen o müthiş kelimeyi söylemiş: -"Sadece bir kişi beni anladı, o da gerçekten anlamadı."
1000Kitap
Ömer
Gogol merdiveni ne yapacakmış acaba 🤔
Cehaletlerinin fark edilip yüzlerine vurulduğu gerçeğini kabul etmek işlerine gelmiyor.
Ömer
Sokrates'in yaşadığı dönemle günümüz arasında hiç fark yokmuş :)
Hastalığı ciddi galiba :)
"Tarafımdan muayene edilen kâtip İlya İlyiç Oblomov dahamei kalp ve buteyni eyser tevessüü ile iltihabı kebete merbut müzmin hemevi evcadan muzdarip olup hastalığı kendisinin sağlık ve hayatını tehdit etmekte ve her gün vazifeye devamı bu hacmelerin teşeddüdüne neden olmaktadır."
Aynur Taş isimli okura yanıt verildi
Ömer
Evet, işe gitmemek için sahte rapor almış. Doktor belki anlaşılmaz şeyler yazdığından dolayı, tercüman tarafından bilinçli olarak böyle çevirilmiş olabilir :)
"Mesela herhangi bir gün müthiş bir iç sıkıntısı seni boğar. Hayat sana karanlık, manasız gelir. İnsan, biraz evvel senin zırvaladığın gibi felsefeler yapmaya başlar. Hatta yavaş yavaş onu da yapamaz ve canı ağzını açmayı bile istemez. Hiçbir insanın, hiçbir eğlencenin seni canlandıramayacağını sanırsın. Hava sıkıcı ve manasızdır. Ya fazla sıcak, ya fazla soğuk, ya fazla yağmurludur. Gelip geçenler suratına salak salak bakarlar ve on para etmez işlerin peşinde, bir tutam otun arkasından koşan keçiler gibi dilleri bir karış dışarı fırlayarak dolaşırlar. Aklını başına derleyip bu pis ruh hâletini tahlil etmek istersin. İnsan ruhunun çözülmez düğümleri bir muamma gibi önüne serilir. Kitaplarda okuduğun depresyon kelimesine bir cankurtaran simidi gibi sarılırsın." Sabahattin Ali
Edebiyat
Ömer
Sabahattin Ali'nin psikolojik tahlilleri oldukça güzel