Kur'an'ı anlayabileceklerine ihtimal verseydiler, Allah'ın izniyle anlayabilirlerdi. Ne var ki Kur'an anlayamayacaklarına dair verdikleri ilk şeytani kararla, zaten kendilerini layık oldukları anlayışsızlığa mahkum etmişlerdir. Şunu belirteyim ki "Kur'an'ı anlamıyorum" demek başkadır "anlayamam" demek başkadır. Hele hele kendisi anlamadığı için başkalarını da anlamamaya çağırmak çok daha başkadır.
Birincisi cehalet,
İkincisi delalet,
Üçüncüsü ise ihanettir.
Andolsun ki biz Kur'an'ı öğüt almak için kolaylaştırdık öğüt alan yok mu?
Kamer suresi 17, 22, 32, 40