Aşkınla tutunduğum şu yalan dünyada
Gerçeğim sen oldun, sensiz bırakma beni.
O güzel gözlerinde cennet yaşamak varken
Sensizlik ateşinde ne olur yakma beni.
Aşkla sulamak varken gönlümdeki sevdayı
Aşkımı hiçe sayıp, çöllere atma beni.
Sensiz geçen her anım, ölümdür artık bana
Bir de yârsiz bırakıp çarmıha germe beni...
Boşuna şarkısını söylüyor şimdi her kuş,
Şimdi rüzgâr bahçede dolaşıyor boş yere!
Çiçekler onun için açtığını unutmuş,
Yeni bir yüz arıyor aynasına gök dere...
Bana derler: "Kumral mı, sarışın mı sevgilin?"
Derim: "Ne ben bilirim, ne o, kim olduğunu..."
"Ey genç kızı sormadan şarap içenler! Bilin:
Ben tanırım sevginin sade sarhoşluğunu