Kitap çok ilginç ama çevirisini beğenmedim. Çeviriye rağmen okumaya çalışıyorum diyebilirim. Ki Ayrıntı Yayınları normalde iyidir diye biliyorum, biraz hayal kırıklığına uğradım. Ursula Le Guin’in başka eserlerini de okumuştum Metis’ten çıkan, normalde onun dili oldukça rahat ve akıcı. Ama bu kitap bir türlü akmıyor, bu yüzden sorun kitaptan değil çeviriden kaynaklı diye düşünüyorum. Karanlığın Sol Eli
Erginlenme Ritüelleri, Şafak kadar etkileyici değil hatta başlarda sıkıcı gelmişti ama sonradan açılıyor. Özellikle Akin’in uzaylıların gemisinde kendi atalarından öğrendikleri bilgiler ve Oankali felsefesi çok etkileyici.
Yazar bu kitapta diyaloğu daha sık kullanmış bu da biraz yorucu olabiliyor. Ama sanırım Akin’in içinde yaşadığı İnsan mıyım Oankali miyim çelişkisini daha iyi vurgulamak için…
Lilith’in Dölü