özet kısım: ayaklarının aşırı büyük olduğunu düşünerek gittikçe içe kapanan 14 yaşında bir kız... sokaya çıkmıyor, okula gitmiyor, sorununu konuşmaya izin vermiyor, bir doktorla görüşmek de istemiyor. / doktor, evlerine gidecektir... hastalık bahanesiyle anneyi muayene ederken kızı da inceler.. kızın ayakları büyük değildir.
birebir kitaptan: Kızı incelerken, sorununu aşması için ne yapabileceğimi düşünüyordum. Sonunda tesadüfen bir yol buldum. Annenin muayenesini bitirince, kızın tam arkamda kalmasını sağlayacak şekilde durmasını sağladım. Yatağın kenarında oturmuş, anneyle konuşuyordum; sonra yavaşça ve dikkatle kalktım ve sonra beceriksizce sendeledim. Topuğumla tam kızın ayak parmaklarının üzerine bastım. Elbette kız acıyla bağırdı. Kıza döndüm ve büyük bir öfkeyle, "Eğer ayakların bir erkeğin görebileceği kadar büyük olsaydı, böyle bir duruma düşmezdim!" dedim. Ben reçeteyi yazıp, eczaneyi ararken kız büyük bir şaşkınlıkla bana bakıyordu. Aynı gün annesine, bir gösteriye gidip gidemeyeceğini sordu, ki bir aydır dışarı çıkmıyordu. Sonra okula ve kiliseye gitti. Böylece üç aylık inziva bitmiş oldu.