Bir insan hangi mertebede olduğunu kendini incelemekle anlayabilir. Eğer yeme, içme, uyuma ve şehvetini tatminden başka bir şey yapmıyorsan hayvan , eğer bunlarla birlikte sövme, sayma, dövüşme ve dövme ile halka incitirsen yılan, eğer yeme , uyuma ve şehvetini tatminle birlikte yalan söyler, hile ve düzenbazlıkla halkı aldatıp birbirine düşürürsen şeytan mertebesindesin. Eğer az yiyip-içer , az uyur ve şehvet arzusundan uzaklaşırsan kimseyi incitmez , hile yapmaz, aldatmaz ve yalan söylemezsen ve halkla olan muamelelerinde yumuşak güler yüzlü ve doğru davranır ve onların rıza ve dualarını kazanırsan melekler mertebesindesin. Eğer itidalle yiyip içip uyursan , Allah'ı bilme ve sevme yoluna gönülden bağlanırsan, hayvani sıfatlardan uzak , kendini bilirsen arifsin , güzel ahlak sendedir. Allah'ın ilim hazinesinden ve hakikatten haberdarsın ve insan mertebesinde kamil insansın , yüksek makama ermişsin , iyiler meclisine girmiş , Hakk'ın rızasını kazanmış, muradına ermişsin.
Bu insanlar da bizim gibi, tüm öteki yaratıklar gibi alçak gönüllü olsalar, her birisi kendisini tanrı saymasa, sonra da bu tanrılar korkularından geberip canavarlaşmasalar onları da bu mutlu güne çağırmamak için hiçbir sebep kalmazdı.