NapErva

NapErva
reenkarne gibi aklın başındayken gençsin
belki de kişinin halasını öldürmesine…
Puan vermedi
Çeviri hatası bulunmuyorsa korkarım ki Virginia halasını öldürmüş olabilir. Sayfa 42’de şöyle bir kesit bulunuyor. “Toplum, yalnızca adını paylaştığım bir halanın bıraktığı belirli sayıdaki kağıt parçaları karşılığında bana, yatacak yer ve yatak, kahve ve tavuk veriyor. Halam Mary Beton'ın Bombay'da hava almak için çıktığı gezintide atından düşerek öldüğünü de sizlere söylemeli­yim. Bana kalan mirasın haberini, kadınlara oy hakkı tanı­yan yasanın yürürlüğe girdiği akşam aldım. Posta kutuma bir avukatın mektubu atıldı ve mektubu açtığımda halamın bana ömür boyu yararlanabileceğim, yılda beş yüz pound­luk bir gelir bıraktığını öğrendim.” Bunun devamında ise Virginia sayfa 121’de şöyle devam ediyor… Kadınların Atinalı kölelerin oğullarından daha az zihinsel özgürlükleri olmuştur. Öyleyse kadınların en ufak bir şiir yazma şansları olmamıştır. İşte bu yüzden paranın ve kişinin kendine ait olacak bir odanın üzerinde bu denli durdum. Her şeye karşın, kendileriyle ilgili daha çok şey bilmeyi istediğim, geçmişin karanlığında kalmış kadınlar sağolsun, ayrıca Florence Nightingale'i oturma odasından çekip çıkaran Kırım Savaşı ve altmış yıl sonra ortalama ka­dına kapıları açan Avrupa Savaşları da sağolsun, bu kötü­lükler artık düzeltilme yolunda. Yoksa sizler bu gece burada bulunamazdınız ve yılda beş yüz pound kazanma şansınız, korkarım bu hala kuşkulu bir şey, son derece az olurdu. Yine karşı çıkıp, madem size göre çok büyük bir çaba ge­rektiriyor, belki de kişinin halasını öldürmesine, büyük bir olasılıkla yemeğe geç kalmasına yol açıyor ve kişiyi, kimi çok olumlu erkeklerle ciddi tartışmalara sokabiliyor, neden kadınların kitap yazmasına bu denli önem veriyorsunuz, diyebilirsiniz. Kabul etmeliyim ki, beni harekete geçiren şeyler biraz bencilceydi. Virginia Woolf 6 yaşında
Araştırma-İnceleme
Kendine Ait Bir OdaVirginia Woolf · İletişim Kitabevi · 202148,3bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
“Naperva” ne demek bilir misiniz?
10/10
·145 syf.··
2019 8. kitabı
Ömer Faruk Dizdar, bir diğer deyişle “Ömer Fucking Dizdar” bir dönem Twitter’da ismi böyleydi… Friedrich Nietzsche’nin dediği gibi “Ve dans ederken görülenler deli sanıldı, müziği duymayanlar tarafından…” kanımca kendiside böyle biri benim için gerek kısa sohbetimiz gerek kitabı bana bunu ifade ediyor. Kitabın arka kapağında şöyle bir ifade var “Seviş benimle, hastalığım ol ve ölüme hazırla beni.”, her kitap böyle değil midir¿ severiz, hastalık sahibi olabilecek düzeyde merak içinde okuruz sonunda ise beraber ölürüz. Kitapların iyi yanı ise şudur her bir kitapta yeni bir yaşama uyanırız. Ömer bey şimdilerde müzikle ilgileniyor yeni bir kitap projesi var mı bilemiyorum fakat şarkılarını buraya bırakacağım. open.spotify.com/artist/4x4TXUgi... Kitabın ismi ‘Naperva’ da olabilirmiş. “Naperva” ne demek bilir misiniz?
Alıntı
Şizofreni GünlükleriÖmer Faruk Dizdar · Cinius · 200815 okunma
9/10
·226 syf.··
2022 3. kitabı
·
10 saatte okudu
·
Okunma: 20 Nisan 2022 06:56
Merhabalar :) Genelde kitap analiz ve incelemeleri konusunda kendimi yetkin görmem, çünkü bana şifa olmayan bir kitabın bir başkasına iyi gelebileceği konusunda her zaman inancım vardır. Veyahutta ifade biçimimin bir başkasında farklı algılanabileceği düşüncesiyle kişiyi etkilemekten kaçınırım. Ben kendi adıma kitaplardan alıntı bırakmayı daha doğru bulurum bu konuda, dolayısıyla hem bir başka okura vesile olabilirim hemde yıllar sonra bu kitapta ne bulmuşum diye düşündüğümde açıp o kesitleri okuyarak hafızamı tazeleyebilirim. Cebelleşerek geçirdiğim yıllar yaşadım, hâlâ o yılların devamı suretinde bir hayat yaşıyorum. Bu kitabı gözlerim ağlamaktan şişmişken, yan odadaki kardeşimin bana attığı telefon mesajıyla okumaya başladım, mesajda şöyle yazıyordu "fil'i okumanın tam zamanı" ve yüzümdeki naçizane gülümseme ile kitabı bitirdim. Ki en önemlisi bu kitaptan hiçbir kesit paylaşmadım çünkü yıllar sonra bu kitabı yalnızca birkaç kesitle hatırlamak istemiyorum. Tekrar okuyup yeni şeyler görmeyi bekliyorum. Bu incelemem okuyanlar tarafından: "Ne yani sen şimdi inceleme mi yazdığını düşünüyorsun?" gibi bir soruyla karşılanabilir. Evet sevgili okurlar bu bir inceleme yazısıdır. İfade etmek istediğim, bu kitabın bir insana hissettirdikleridir, ve bunun üzerine temennim sizinde bu kitapta hissettiklerinizi bulmanızdır. Sevgi, saygı ve kitaplarla kalmanız dileğiyle...
Hayat ve İnsan
Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir HayvandırAhmet Şerif İzgören · Elma Yayınevi · 202428,2bin okunma