Nur123

Puan vermedi·112 syf.··
2021 14. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 23 Ağustos 2021 23:34
Dün başladığım ve bugün bitirdiğim Gabriel Garcia Marquez'in ilk defa bir eserini okuyorum. Popüler kitaplardan biri. Değerlendirmeye gelecek olursak kitap diger kitaplara nazaran kitabın ilk cümlesinde "Santiago Nasar,onu öldürecekleri gün piskoposun geleceği gemiyi karşılamak icin sabah 05.30 da kalkmıştı..." kitabın son kısmı yani kahramanın başına gelecekleri önceden anlatarak sondan başa doğru gidiyor. Ilk defa böyle bir kitap okumuş oldum. Kitap alıcı bir şekilde ilerliyor. Okumak isteyenler okuyabilir "Kader bizleri görünmez kılar."
Kırmızı PazartesiGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 202595,4bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Puan vermedi·211 syf.··
2021 11. kitabı
Kitabın merkezinde Cem karakteri: Yazar olma hayalleri kuran,babası ile iç çatışması devam ederken bir yandan hayatini kazanmaya çalışan genç bir karakterdir. Karakterimiz üniversite sınavına girmek icin dershaneye yazılmaya karar verir ancak parası yoktur. Bunun üzerine Öngörün'de geleneksel usulle kuyu kazan Mahmut Usta' ya ciraklik yaparak para kazanmaya karar verir. Her şeyden habersiz bir şekilde Kırmızı Saçlı Kadına aşık olmuştur. Cem'in kendini efsanelerin büyüleyiciliği ve gerçek hayatin siradanligi arasında kendini bulmasını sağlayacaktır. Öte yandan Firdevsi'nin "Rüstem ve Sührab'ı" batıdan Sophokles'in ele aldığı "Kral Oidipus'un baba oğul hesaplasmasindan, kendi hayatından ustasıyla olan ilişkisinden ve en sonunda oğlu tarafından kazayla öldürülen bir roman. Orhan Pamuk'un ilk okuduğum eseri sade, anlaşılır merak uyandıran bir romandı. Iyi okumalar☺ • • • "Bazan okuduğum hikayelerin hem kahramanı hem de yazarı zannediyordum kendimi"
Kırmızı Saçlı KadınOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202462,2bin okunma
Puan vermedi·112 syf.··
2021 8. kitabı
·
77 günde okudu
·
Okunma: 24 Nisan 2021 16:02
Her öğretmen adayının, öğretmenin okuması gereken bir kitap. Aslında herkesin okuması gereken bir kitap. Snelman adlı doktorun küçük, bataklık,hicbir verimi olmayan Finlandiyanın bu doktor sayesinde halkın nasil eğitilip, tüm insanların eşit bir şekilde yasayip,eski alışkanlıklarını bırakıp artik bilgilenmesinin anlatıldığı eser. Ben çok beğendim. Finlandiyanin kucuk suomi şehrinin birden nasil bi kadar guclu olduğunu merak edenler hemen alip okuyabilirler şimdiden iyi okumalar.
Beyaz Zambaklar ÜlkesindeGrigory Petrov · Antik Batı Klasikleri · 2013124,8bin okunma
Puan vermedi·152 syf.··
2021 7. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 18 Nisan 2021 13:07
Beylik Çiftlik'in sahibi Bay Jones ve çiftlikteki hayvanlar arasinda olup bitenler anlatılmaktadır. Ta ki hayvanların çiftliği ele geçirip Bay Jones'i çiftlikten kovana kadar her şey yolundaydı. Ondan sonra bütün hayvanların eşit olduğunu, hiçbirinin üstün olmadığını, bundan sonra kendi işlerini kendileri yapabileceklerini domuzlar tarafından yönetimin ele alındığı sonrasında napoleon adlı domuzun yönetimi tamamen kendi eline geçirdiğini, güya bütün hayvanların eşit olduğunu belirtirken onları alttan alttan zor şartlar altında çalıştırdığını,yel değirmeni için cok çalıştıklarını bu yolda birçok hayvanın öldüğünü ardından "dört ayaklıların iyi iki ayaklilarin kötü oldugun" belirtirken zamanla bu fikirleri domuzlar iki ayaklı bir şekilde çiftlikte gezdiklerinde birçok hayvan buna şaşırdığı halde mecburen kabul ettiklerini, ardından insanlarında çiftliğe geldiğini görmüşler ama pek bir sey dememisler. Ta ki birgün çiftlikte domuzlar evde Bay pilkington ile birlikte yemek yiyip,içtiklerini gören hayvanlar ve Clover bir şeyin değiştiğini düşünmüş ama ne degişmekte olan neydi? Hayvanlar hep birlikte oradan uzaklaşmaya karar vermişlerdi bir süre sonra sesler iyice artmıştı hayvanlar geri dönüp baktığında insanlar ve domuzların kavga ettiklerini gördüler ama insanlar ve domuzları birbirinden ayırt edemiyorlardı. George Orwell'in bu eseri insanları hayrete düşürecek türden. Okumayan arkadaşlar okuyabilirler.
Hayvan ÇiftliğiGeorge Orwell · Can Yayınları · 2024296,5bin okunma
Puan vermedi·381 syf.··
2021 6. kitabı
George Orwell'in 1984 adlı kitabı guzel bir kitap beğendim. Ilk başlarda anlama sıkıntısı çekebilirsiniz biraz soyut bir kitap ama devam ettikçe anlamaya başlıyorsunuz. Kitabımızın baş kahramanı Winston smith gercek bakanlığında çalışmaktadır. Yaşadığı ağır,baskıcı hayattan,partiden bıkmıştır. Birgün julia adımda bir kızla tanışır, fakat düşünce polisi bunları gizliden gizliye izlemektedir. Smith tutuklanır va ağır işkenceler görür. Düşünce bakanlığı zor da olsa Smith'in düşüncelerini bilincinden temizler. Sonu beni çok üzdü...
1984George Orwell · İlya Yayınevi · 2003200,2bin okunma