İlk olarak hayvanların isyan etme nedeni, insanların zorlu çalışma koşullarına, az beslenme şekline ve dayakla işleri yürütmelerine dayanamayıp isyan ederler ve hayvanların eşit olduğu bir çiftliğe sahip olurlar. Bütün hayvanlar çalışır ve çalıştıkları için mutlular çünkü kendileri için çalışıyorlardır. Buradaki en önemli faktör bir liderlerinin olup yol göstermesi ve toplumunda lidere inanıp örgütlenmesidir.
Domuzların kendilerini yönetimde görüp diğer hayvanlardan ayırarak, daha çok çalıştığını ima eder ve diğer hayvanların yemesine önem vermeyip hepsini kendileri yemiştir. (Sütleri ve elmalar gibi) Bu durumdan çıkan sonuç yönetimdeki kişi çiftlikte çalışan hayvanlardan kendini üstün görür hâlbuki tarlada asıl yorulan diğer hayvanlardır ve onlarında o güzel şeyleri yemeye içmeye hakkı vardır. Bu duruma tarlada çalışan hayvanlar ses çıkarmaz çünkü bilirler ki liderleri kendileri için çalışıyor…
Domuzlar arasında yönetimde birbirine zıt iki lider bulunmaktadır. Birisi (Snowball) eğitime önem veren hayvanların gelişmesini öğrenmesini çalışan bir liderdir. Diğeri ise (Napoleon) sınıf farkına inanıyor yönetici kesimi daha üstün tutuyor ve alt tabaka hayvanlara değer vermiyor.
Bu iki domuz arasında çekişme devam ederken Napoleon, Snowball i normal yenemeyeceğini anlayınca işi zorbalığa çeker ve yetiştirdiği köpekleri üstüne salar ve çiftlikten kovdurur ve artık çiftliğin tek hâkimiyeti eline geçer.
Hâkimiyet eline geçince neler yapar;
Hayvanları daha çok çalıştırır, daha çok, daha çok…
Kendileri ise; artık yatakta yatar, insan kıyafetleri giyer, içki içer hatta insanlar gibi iki ayaküstüne yürümeye başlayıp, insanlarla iletişime girer.
Diğer hayvanlar bu durumu her sorguladıklarında tekrardan insanların gelmesini ister misiniz? İnsanlar gelip size daha mı kötü davransın