Esra Ayaz

Esra Ayaz
@Esra_AYAZ
Matematik Öğretmeni
42 okur puanı
Nisan 2020 tarihinde katıldı
Puan vermedi·168 syf.·
2022 1. kitabı
Şermin Yaşar yine sımsıcak hikayeleri ile karşımıza çıkıyor bu kitapta."Gelirken Ekmek Al" kitabıyla tanıştığım yazar, hayatın içinden, sanki olayları yaşayan kişi sizmişsiniz gibi bir anlatım sergiliyor.Farklı bakış açısı kazandırıp, empati yeteneğinizi geliştiriyor.Kitap okumak istiyor ama konsantre olamıyorum,düzenli okuyamıyorum diyorsanız Şermin Yaşar kitaplarını tavsiye ediyorum.Çerez niyetine ara ara hikayelerini okursanız göz açıp kapayıncaya kadar kitabın bittiğini görürsünüz.Şimdiden keyifli okumalar dilerim
Kalk Yerine YatŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 20257,9bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
9/10
·244 syf.·
2021 10. kitabı
"Elimden gelen her şeyi yapıyorum ama olmuyor, ne yaparsam yapayım istediğim hiçbir şeyi başaramıyorum.Falanca kişiden daha çok çalıştım o başardı ben başaramadım" diye düşünenlerden misiniz?Hiç düşündünüz mü acaba ben nerede hata yaptım?.Neden talih hep başkalarına gülüyor diye isyan ettiniz mi hiç?İşte bu kitapta bu soruların yanıtlarını buluyorsunuz.Yazarımız başarılı insanların aslında çok zeki olmadığını, sadece imkanlarının, kültürel farklılıkların, uygun zaman diliminde olmanın, uygun fırsatların olmasının en büyük etkenlerden olduğunu farklı bir bakış açısıyla,ünlü olmuş başarılı insanların hayatlarını da inceleyerek örneklerle ispatlıyor.Yazarımız aslında "Kader" kavramının açılımını yapıyor.Kitap çok akıcı ve oldukça bilgilendirici bir dille yazılmış.Anlattıkları akademik tezlerle ispatlanmış.Muhteşem bir kitap.Kesinlikle okuyun derim
OutliersMalcolm Gladwell · MediaCat Yayınları · 202210bin okunma
10/10
·71 syf.·
2021 8. kitabı
Stefan Zweig yine farkını koymuş ortaya.Kendisini ilk olarak "Korku "adlı kitabında keşfettim.Bu yazarın kitapları neden bu kadar beğeniliyor diye hep merak etmiştim.Yazarın başka kitaplarını da okudum ama çok beğendiğim halde bir türlü sebebini bulamamıştım.Bu kitabı okuyunca buldum sebebini.Zweig hepimizin aşina olduğu duyguları,düşünceleri öyle bir ustalıkla dile getirmiş ki işte benden bahsediyor bu, bu duygular benim duygularım diyorsunuz okurken.Hani bazen öyle bir olay yaşarsınız ki bu olay sizde kırgınlık mı yaratır yoksa kızgınlık mı bir türlü anlamazsınız.Tam olarak adını koyamazsınız o duygunun.Olay bitmiştir.Sizde sadece o olayın kötü anısı kalmıştır.Siz o zaman zarfında olayı somut olarak bir kez yaşarsınız ama daha sonra kafanızda binlerce kez yaşarsınız. Her insanın hayatında unutamadığı kötü anıları vardır.Bu kitapta da bir kadının 24 saat içinde yaşadığı o kötü anılarından ve bu anıların onu nasıl etkilediğinden bahsediyor.Mükemmel bir kitap.Yazarımız duyguları mükemmel bir şekilde anlatmış.Okumanızı kesinlikle tavsiye ediyorum.
Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört SaatStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024151,1bin okunma
7/10
·112 syf.·
2021 7. kitabı
Hepimiz toplumun bize biçtiği değer yargılarına göre hareket ederiz, hepimiz toplumun yansımasıyız.Peki ya öyle olmasaydık? "Yabancı" kitabında yazar tam olarak bunu sorguluyor.Romanın baş kahramanı Mersault,annesinin ölüm haberini alınca onun cenazesi için bakım evine gider.Mersault o kadar rahat, o kadar duyarsız bir şekilde davranır ki bu durum cenazeye katılanların da dikkatini çeker.Annesinin arkadaşları bile üzüntüden kahrolurken Mersault bir damla bile göz yaşı dökmez.Hatta o kadar ileri gider ki bu durum hicbir şey olmamış gibi ertesi gün kız arkadaşı ile komedi filmine gider,eğlenir, denize girer.Bu durum çevresindeki insanların çok dikkatini çeker.Mersault'un bir Arabı öldürmesi üzerine mahkemede tüm bu davranışları onun aleyhine kullanılır.Baş kahraman o kadar vurdumduymaz davranır ki avukatı bile onun susmasını,yerine kendisinin konuşmasını ister.Öldürdüğün için pişman mısın sorusuna bile hayır der.Sonunda Mersault adam öldürdüğü için değil, her konuda vurdumduymaz davrandığı için giyotine mahkum edilir.Kitapta ilgimi çeken nokta, kahramanın bu tavırlarına rağmen hiç kimse bir doktor muayenesinden ya da bir psikiyatri muayenesinden geçirilmesini talep etmez.Adamı o davranışları ile yargılarlar.Romanı okurken zaman zaman kahramanın ilginç düşüncelerini mantıklı buldum.Ancak toplumun değer yargılarına aykırı rahatlığı da şaşırtmadı desem yalan olur.Victor Hugo'nun "Bir İdam Mahkumunun Son Günü" adlı kitabı ile çok ortak yanı var kitabın.Hayatın anlamını sorgulatıyor aynı zamanda size.Okumanızı tavsiye ederim
YabancıAlbert Camus · Can Yayınları · 2025137,4bin okunma
Puan vermedi·283 syf.·
2021 6. kitabı
Dale Carnegie,benim kişisel gelişim kitaplarına karşı ön yargımı yıkan bir yazar.Eskiden kişisel gelişim kitabı okuyan birisini gördüğümde içimden"ne kadar saçma şeyler okuyorlar" diye düşünürdüm.Ancak bir gün internette gezinirken Dale Carnegie'nin "Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme Sanatı" adlı kitabının reklamını gördüm.Kişisel gelişim kitabı olduğunu görünce saçma bir kitaptır yine diye düşündüm.Ancak kitabın pdf formatına bakıp bir kısmını inceleyince yazarın çocuklara öğüt verir gibi değil de ,bizimle sohbet eder gibi bir dili olduğunu farkettim.Kitabını satın alıp okudum ve çok beğendim.O günden sonra yazarın başka kitaplarını da satın aldım."Üzüntüyü bırak, yaşamaya bak" kitabı da bunlardan birisi.Yazarımız diğer kitaplarında olduğu gibi size karşınızda oturmuş sevdiğiniz bir arkadaşınızla sohbet ediyormuşsunuz gibi bir his veriyor kitapta.Yazar, üzüntünün hayatımızı nasıl etkilediğini, çok üzgün olduğumuz zaman neler yapmamız gerektiğini anlatıp başına gelen felaketlere karşı insanların yaptığı hataları ve bu konuda buldukları çözümleri örneklerle dile getiriyor.Kitap çok akıcı, ben çok beğendim keyifli okumalar dilerim. :)
Üzüntüyü Bırak Yaşamaya BakDale Carnegie · Epsilon Yayınları · 20161,634 okunma