ESRA KADIOGLU

Sevgili Dost, Ne okuyorsun❓️⏳️📖👓 Niyet ettim bugün bu iletiye gelen yorum sayısı kadar sayfa okumaya.
1000Kitap
ESRA KADIOGLU
2666
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·400 syf.··
2023 1. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 12 Ocak 2023 16:10
2023 yılına başlarken bu yıl Kayıp Zamanların İzinde serisini okuma hedefini koymuştum kendime. 1 Ocak 2023 tarihinde serinin ilk kitabı olan Swann’ların Tarafı’nı okumaya başladım. Niyetim her ay bir kitabı okumaktı ancak hesapta olmayan bir zaman girdi araya. Ne yazık ki kitaplarım depremde kaldı. Çok sonra büyük bir kısmını kurtarabildim. Kitabı bitirmiş olmama rağmen incelemeyi de geciktirmiş oldum. Yine aynı sebeple ikinci kitaba başlayamadım. Çünkü Proust tertemiz bir zihinle okunması gereken bir yazar. Arka planda sekmeler açıkken bu güzelim kitaba çok yazık edersiniz. Bu seri otobiyografik bir seri. Ancak biz bunu kronolojik olarak okumuyoruz. Tarihle, çizgisel zamanla, kişi ve olaylarla işimiz yok. Yalnızca ve yalnızca hisler, Marcel Proust’un duygu dünyası önemli olan. Burada kişiler ve olaylar Proust’un duygu dünyasına girmemizi sağlayan birer araç. Proust’un zihninde yer edinmiş olan anıları, onların kendisine hissettirdikleri yani aslında onun bilincini okuyoruz. Kişi ve olayların yaptığı serbest çağrışımlar önemli. Proust deyince okuyan okumayan hepimizin aklına gelen bir parça madleni çaya batırması ve onunla birlikte çocukluğuna dönmesi bunun en önemli ve en güzel örneği bana göre. Tatların ve kokuların hafızası var, o aşina olduğumuz tadı aldığımızda ya da kokuyu duyduğumuzda nasıl da o an’a gidiyoruz, hem de hiç hesapta yokken. Kitap üç bölümden oluşuyor. Birinci bölüm: Combray. Anlatıcının çocukluğunun geçtiği kasaba. Aslında böyle bir yer gerçekte yok, Proust çocukluğunun geçtiği Illiers kasabasından esinlenerek Combray’i yaratıyor ancak sonra kitap o kadar çok beğeniliyor ki kasabanın adı Illiers-Combray olarak değiştiriliyor. Bu bölümde çocukluk yıllarına dair detayları görüyoruz. Çocukluğunun geçtiği çevreyi, okumaya olan düşkünlüğünü, annesini
Edebiyat
Swann'ların TarafıMarcel Proust · Yapı Kredi Yayınları · 20255,3bin okunma
ESRA KADIOGLU
İncelemeleri dikkatle okuyorum hep :))) 8 aydir Kayıp Zamanın İzinde serisini okuyorum. 3. Kitap Guarmantes Tarafı bitmek üzere.... Yorumunuza tamamen katılıyorum...
Eski günlere dönmek umuduyla...
10/10
·168 syf.··
Beğendi
·
2021 1. kitabı
·
47 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2021 23:16
Merhaba arkadaşlar Bu kitap benim için büyük önem taşıyor çünkü ekim ayından beri okuduğum ilk kitap. Beyin kanamamdan sonrası bende afazi durumu başladı. Bu kitabı okurken çok zorlandım, gerektiği zaman 3 defa okumam gerekti anlamam için ama kitaba çok hayran kaldım. Kısa kısa hikayelerle dolu olması işimi kolaylaştırdı. Anlamı yoğun çok hikayeler var kitapta. Kitabı okumayı tavsiye ediyorum herkese.
Göçüp Gidenler KoleksiyoncusuŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 202413,3bin okunma
ESRA KADIOGLU
Geçmiş olsun, güzel haberlerinizi bekliyoruz

Özlem Tunç

, bir kitap okudu
Puan vermedi·368 syf.·
32 saatte okudu
·
2021 42. kitabı
H.G. Tannhaus
7.4/10 · 31 okunma
ESRA KADIOGLU
Merhaba, bu kitap nasıldı, paylaşır mısınız
Sevemedim Karagözlüm
6/10
·594 syf.·
2020 61. kitabı
Gör Beni, Akilah Azra Kohen imzalı, ülkenin çok satan romanlarından birisi durumunda. Ben de romanı çok beğenen bir arkadaşımın “mutlaka okumalısın” tavsiyesiyle bu kitabı okudum.   Kitabın sitedeki puan ortalamasının çok iyi olduğunu görüyorum. Demek ki, iz bırakan, başarılı bir roman ya da en azından öyle düşünmemiz gerekiyor. Ancak benim için öyle mi? Doğrusu tartışılır… Yani iz bıraktığı tartışılmaz çünkü okurken çok sıkıldığım ve ısınamadığım bir roman oldu; bu anlamda olumsuz bir iz bıraktı!     Kohen romanın hemen başında aslında biz okurları ikaz ediyor, diyor ki, “tarihi gerçeklik, kronoloji… Bunları arayıp da beyninizi boşuna yormayın lütfen, öyle okuyun” diyor. Ancak bu uyarıyı yapmış olmak bunları aramayacağımız anlamına gelmemeli.  Kendi çapımda iyi bir okur olduğumu düşünüyorum. Bir roman severim aynı zamanda. Tarihi romanlara da ilgi duyuyorum. Ancak ben romanda gerçekçiliği arayan bir okurum. Dolayısıyla bu kitabı beğenmeme sebeplerimin başında gerçekçiliğin olmaması geliyor.    Yani Abdülhamid dizisinde sultana İngiliz elçisini tokatlattıran senaryo ne kadar uçuksa, kusura bakmasınlar ama Azra Kohen'in bu romanı da o kadar uçuk. Hatta bir dönem moda olan, yeşil roman diye tabir edilen, hidayete erme öyküleriyle maruf olan bazı romanlar vardı. Bu da tersinden öyle düşünülebilir. Yani cumhuriyetçi propaganda yapan ve bence propagandist bir roman… Ama başarılı bir roman değil.  Bir kere, bu tarz romanlarda tarihi şahsiyetlerin isimlerini kullanıyorsanız, “gerçeklik aramayın, ben yazdım oldu, bitti” demenin çok da doğru olduğunu zaten düşünmüyorum. Burada da iç içe girmiş pek çok tarihi şahsiyet var ve bunlardan birisi mesela Muazzez İlmiye Çığ. Ünlü tarihçi ve Sümer araştırmacısı romanda kendine yer bulmuş.  Karakterler maalesef, “propagandacı
Edebiyat
Gör BeniAkilah Azra Kohen · Everest Yayınları · 202019,3bin okunma
ESRA KADIOGLU
Ben kitabı beğenlerdenim, keyifle okudum ama incelemenizi de keyifle okudum, teşekkürler. Birçok konuda size katılıyorum. Bu sitenin güzelliği bu olduğunu düşünüyorum ve böyle incelikle yapılan incelemelerin faydalı ve geliştirici olduğunu düşünüyorum.