Gölge serisinin ilk kitabı . Kitapta Felsefe, simya, aşk, fantastik ne ararsanız bulacağınız bir kitap.
Kitabın konusu: Fegel 18 yaşında,pek sosyal becerisi olmayan,ablaları tarafından sürekli ezilen ve psikolojik sorunları olan bir kızdır,daha doğrusu çevresi tarafından psikolojik sorunları olduğu düşünülen bir kızdır desek daha doğru olur.9 yaşından beri onu her yerde izleyen,peşini hiç bırakmayan bir Gölge görmektedir.Ailesine bu durumu açıkladığında ise tedavi görmesi için yıllarca psikiyatrise götürmüşlerdir.
Lisenin son yılında marlo ile tanışır ve birbirlerine aşık olurlar .Fegel ve Marlo gölgenin neden göründüğünü çözmek için araştırmalara başladıklarında işler çığrından çıkar ve gölge son kez gelerek Fegeli götürür.
Beni uzun süre etkisi altına alan ve simyayla ilgili araştırmalara iten harika roman.
Layık olduğu değeri görmeyen bir kitap.