“Olmak ya da olmamak, işte bütün mesele bu:
Zalim kaderin oklarına, yumruklarına katlanmak mı daha soylu,
Yoksa dertler denizine karşı silaha sarılıp
Onlara son vermek mi? Bu
Ölmek… uyumak… Hepsi bu.
Ve bir uyku ile yüreğin sızısını,
Bedenin miras aldığı binbir doğal sarsıntıyı
Bitirdiğimizi düşünmek…
Ne bulunmaz bir son olurdu bu!
Ölmek… uyumak… uyumak, belki rüya görmek…
İşte düğüm burada.
yalnızlığı,
anlaşılmamayı,
“neden herkes gibiyim?” sorusunu,
düşünen insanın dünyayla çatışmasını anlatır.Finalde kesin cevaplar yoktur.
Çünkü Tutunamayanlar bir hikâye değil, bir hâldir.