Niçin hep acı şeyler yazayım? Dostlar ,yufka yürekli dostlar bundan hoşlanmıyorlar."Hep kötü, sakat şeyleri mi göreceksin?"diyorlar. "Hep açlardan, çıplaklardan ,dertlilerden mi bahsedeceksin? Geceleri gazete satıp izmarit toplayan serseri çocuklardan; bir karış toprak ,bir bakraç su için birbirlerini öldürenlerden;doktor bulamayanlardan;hakkını alamayanlardan başka yazacak şeyler, iyi güzel şeyler kalmadı mı? Niçin yazılarındaki bütün insanların benzi soluk, yüreği kederli? Bu memlekette yüzü gülen, bahtiyar insan yok mu?