Bu arada için, için onu,
Bu hafif hayatı, ey dostlar!
Onun hiçliğini anlıyorum
Ve çok az bağlıyım ona;
Hayaletlere kapattım gözlerimi;
Ama uzak umutlar ara sıra
Kaygılandırıyor kalbimi:
Bu dünyada silik bir iz
Bırakmak kederli olurdu yani.
Yaşamam, yazmam övgü için değil;
Ama ben de, herhalde, isterdim
Hüzünlü yazgımın övülmesini,
Benim için, vefalı bir dost gibi,
Bir tek ses olsun duyulmasını.
Ve benim yazdığım bir dize,
Kader tarafından da korunur,
Belki, Lethe Nehrinde batıp gitmez
Bir yerde bir kalbi etkilerse;
Belki de (gurur verici bir umut!),
Geleceğin bir cahili bakar
Benim beğenilen bir portreme,
Homurdanır: “Bu da şairmiş!” diye!
Kabul et minnettarlığımı,
Barışçı Aonides’lerin hayranı,
Ey sen, hatırasını koruyan
Benim havai eserlerimin,
Hayırsever elin düzeltecek
Defne tacını bir ihtiyarın!
Sayfa 112 - Alfa Yayınları