…bütün insanlar aynı türden gelmelerine, Homo sapiens olmalarına rağmen, yabancı ülkelerdeki benzerlerini tanımazdan gelen veya ondan insanlık sıfatını esirgeyen insan, bu ortak doğa paydasını yadsır durmadan. Grek filozofu bile Persliye bakınca barbar, köleye bakınca canlı bir araç görüyordu. Bugün her ne kadar her insanın insan olduğunu kabul etmek zorunda olsak da bazılarını hemencecik "insancıklar" diyerek dışlarız…