Sedat B

Kaba güce karşı koyabilirim ama kaba bir mantığa katlanamam. Kaba bir mantık yürütmekte adil olmayan bir şeyler vardır. Kaba mantık, zekaya bel altı vurmaktır.
Sayfa 15·Kitabı okudu
Sedat B
#51567743 Dorian Gray'in Portresi nde aynı cümle var.🙃
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Sevginin nesneleri
Sevgi aslında özgün bir kişiyle olan ilişki değil, sevgi bir tavır, sadece bir sevgi «nesnesine» değil tüm dünyaya karşı bağlılığı belirleyen bir karakter yöne­limidir. Eğer kişi, sadece bir tek insanı sever ve onun dışındaki tüm çevresine kaygısız kalırsa, onun sevgisi sevgi değildir, ya alabildiğine bir bencilliktir ya da ortak yaşam birliğidir. Hâlâ insanların çoğu sevginin yetiyle değil, nesneyle oluştuğuna inanmaktadırlar. Gerçekte bunlar «sevdikleri» kişiden başka hiç kimseyi sevmemelerini, sevgilerinin yüceliğinin kanıtı oldu­ğunu sanırlar. Bu, yukarda sözünü ettiğimiz yanlışın bir eşidir. Çünkü kişi burada, sevginin bir eylem, bir ruhsal güç olduğunu görememekte, sadece tüm gerek­li olan şeyin doğru nesneyi bulmak olduğuna inanmak­tadır.
Sayfa 52·Kitabı okudu
Felsefe
Sedat B
İyi okumalar dilerim, öyle görünüyor, yakın bir zamanda inşallah. Teşekkür ederim.
Sevginin nesneleri
Sevgi aslında özgün bir kişiyle olan ilişki değil, sevgi bir tavır, sadece bir sevgi «nesnesine» değil tüm dünyaya karşı bağlılığı belirleyen bir karakter yöne­limidir. Eğer kişi, sadece bir tek insanı sever ve onun dışındaki tüm çevresine kaygısız kalırsa, onun sevgisi sevgi değildir, ya alabildiğine bir bencilliktir ya da ortak yaşam birliğidir. Hâlâ insanların çoğu sevginin yetiyle değil, nesneyle oluştuğuna inanmaktadırlar. Gerçekte bunlar «sevdikleri» kişiden başka hiç kimseyi sevmemelerini, sevgilerinin yüceliğinin kanıtı oldu­ğunu sanırlar. Bu, yukarda sözünü ettiğimiz yanlışın bir eşidir. Çünkü kişi burada, sevginin bir eylem, bir ruhsal güç olduğunu görememekte, sadece tüm gerek­li olan şeyin doğru nesneyi bulmak olduğuna inanmak­tadır.
Sayfa 52·Kitabı okudu
Felsefe
Sedat B
Harika
Ne işin var burada? Ne diye kalkıp hümanizm üzerinde konuştum? bu insanlar ne için burada? Neden yemek yiyorlar? Onların, var olduklarını bilmedikleri besbelli. Çıkmak, herhangi bir yere gitmek istiyorum. Gerçekten kendi yerimi bulacağım, içine yerleşeceğim bir yere... Ama benim yerim diye bir şey yok; ben fazlalığım.
Sedat B
Sonuna geldiniz o halde.