Ne oldu çocukluğum?
Köşelerinde nefes nefes koştuğum
Odalar?
Ortalarında tahta at koşturduğum
Geniş sofalar?
Sofalarda gizli yuvalarım,gizli yerlerim? ...Hani benim kurşun askerlerim?
Bir oda içinde kurduğum şehir,
Geçtiğim nehir? ...Hani benim hayallerim,emellerim,
Suya girince balık sandığım ellerim?
Bir leğende bir deniz gören ben,
Bir leğende Çin'e varan yelken?
Beni ufuklardan ufuklara götüren,
İçine binemeden bindiğim tren? ..Hani benim sevgilerim,kinlerim,
Yüzünde yüzümü gösteren potinlerim?
İçine girmeden girdiğim ev gibi
Yüzünü görmeden gördüğüm misafir? ..Ah! Ne beyazdı yelkenim,
Ne hgüzeldi evlerim benim,
Ne ufaktı potinlerim,
Ne minikti ellerim benim!Nerdesin çocukluğum,
Küçüklüğüm nerdesin? ..
Bir metrede bin metrede koşan tahta atım,
Birmetrede bir dünye gören saltanatım,
Her zaman her yeri alan kurşun askerim
Evlerim,potinlerimNerdesiniz?
Bana şimdi bir uzak,
Bir uzak yerdesiniz!
Nerdesiniz? ..Elimde ne ev kaldı,
Ne evin yeri kaldı,
Sırtımda kumaş değil,
Bir ince deri kaldı
Tom Sawyer çocukluğumun en sevimli karakteri.Yaramaz ve yaramaz olduğundan da zeki olan Tom Sawyerin anne babası yok ve o Polli teyzesi,ve iki kuzeniyle yaşamakta.İki kuzenden farklı olarak hep Polli teyzenin sinirlerini bozmakta ama buna ramen Polli teyzenin en sevimlisi.Tom Sawyerin en yakın arkadaşı Huckleberry.Ama Huckleberry.Tomdan farklı olarak uslu ve daha zeki bur çocuk.
Tom Sawyer ve maceralar sizi bekliyor.
İyi okumalar:)