Öfke silahsız hale getirilince, bağışıklık sistemi de silahsız kalır. Yahut agresif öfke enerjisi içe yöneltilince, bağışıklık sisteminin kafası karışır. Fizyolojik savunmalarımız artık bizi korumaz hale gelir, hatta vücuda saldıran isyankar güçlere dönüşebilir.