Kitaptan alıntı; “... Bu dünyada sana kötülük yapmak isteyen insanlar çıkacak karşına, ama unutma ki iyilik yapmak isteyenler de çıkacak. Kimi insanın yüreği karanlık, kimininki aydınlıktır. Geceyle gündüz gibi! Dünyanın kötülerle dolu olduğunu düşünüp küsme, herkesin iyi olduğunu düşünüp hayal kırıklığına uğrama! Kendini koru ..., insanlara karşı kendini koru!”
Aşkın en acı ve en derin halini anlatan bu kitabın etkisinden uzun süre kurtulamayacağımı düşünüyorum. Zülfü Livaneli’nin kaleminden çıkmış olan bu kitap bize 60 yıl boyunca süren bir aşk hikayesini anlatıyor. Ama kitap aşk hikayesi üzerine değil 3 kadının yaşam mücadelesi üzerine kurulu. Kitabı okurken “nasıl bu kadar vahşet olabilir?” sorusunu bolca sordum. Bu kadar kötülüğün içinde saf sevgi dolu anlara şahit oldum. Tarihte yaşanılan derin acılar ince ince işlenmişti. Dünyadaki savaşlardan ve ırkçı politikaların ardında nasıl bir enkaz bıraktığı da açıkça görülüyor. Farklı devletlerin çatışmaları masum insanları etkiliyor. Bu da hiçbir iktidarın masum olmadığını gösteriyor. Dili ve üslubu akıcı olan kitap yer yer “hadi artık konuya gel” ifadelerime mazhar olsada birçok bilgiyi öğretiyor. Bu, olayı hemen öğrenme isteğimden, benim aceleci kişiliğim ve merakımdan kaynaklanıyor. Kitapta müziğin etkisi o kadar güzel anlatılmıştı ki o keman notalarını taa kalbimde hissettim.
Kitaptan alıntı; “... Bu dünyada sana kötülük yapmak isteyen insanlar çıkacak karşına, ama unutma ki iyilik yapmak isteyenler de çıkacak. Kimi insanın yüreği karanlık, kimininki aydınlıktır. Geceyle gündüz gibi! Dünyanın kötülerle dolu olduğunu düşünüp küsme, herkesin iyi olduğunu düşünüp hayal kırıklığına uğrama! Kendini koru ..., insanlara karşı kendini koru!”
^_^