Kömünizm etkisinde bulunan kırım'ın bir köyünde yaşayan çiftçi bir ailenin başından geçen olaylar ele alınmaktadır.Karakterler ve dönemin toplumsal etkileri üzerinden bir milletin nasıl başka bir milletin zorla boyunduruğuna girdiği, zorla Ruslaştırıldığı ve zulümlere maruz bırakıldığını ele alır.Bu yapıt kırım veya dünyanın bir ucundaki türklerin duygularını yansıtmakta ve bir nevi ayna olmaktadır.Yazar öyle iyi almış kalemi bir nevi o dönemi yaşıyor ve o dönemin şartlarında iyi kısımlarda umut doluyor,mutlu oluyor,kötü kısımlarda ise duygulaniyor üzülüyorsunuz.Çok farklı ve de çok anlamlı bir eser.Okumanızı şiddetle öneririm:)
Bu yapıtta sanayileşmenin getirdiği, dünya tarihinin en büyük krizlerinden biri olan 1929 ekonomik buhranın (büyük buhran) yol açtığı olumsuzlukları,joad ailesi üzerinden ele alıyor.açıkçası bu yapıtı okurken oldukça keyif aldım.zaten topluma yönelik ele alınan yapıtları okumaktan çok keyif alıyorum.yazar john steinbeck abim ile ilgili söyleceklerim ise dönemin koşullarını çok iyi yansıtmış.özellikle de dönemin demografik ve sosyolojik yapısını birebir aktarmış.bir nevi bir panorama çizmiş.çizilen panorama ise makineleşmenin köylüler üzerinde açtığı yıkımı ve insanların bu yüzden bulunduğu yurdunu terk edip bir iş uğruna başka bir yurtda aciz şartlarda süründüğünü,fakir ile zengin kesim arasında uçurum olduğunu,orta kesimin olmadığını ve insanlar arasındaki birbirini dışlamayı,ayrımcılığı ve bir çok ailenin parçalaşını resmediyor.bu yapıtı okurken üzülüyorsun,öğreniyorsun,keyif alıyorsun en önemliside kendine bir çok şey katıyorsun.yani diyeceğim şu ki bu yapıtı okuma fırsatın varsa okumalısın bence.bu yapıt hakkındaki görüşlerimin sonuna gelmiş bulunmaktayım.yazımı kısa ve öz tutmayı çalıştım.umarım yazımı okurken keyif almışsındır.düşüncelerimi okuduğun için teşekkür ederim.kendine iyi bak:)