Ağaç akıl, bilgelik ve hayat demektir. Ne zaman ki ağaçlar azalır, o zaman yeryüzünde kaba zihinliler çoğalır. Yaşatmak yerine yok etmek fazilet olarak yorumlanır.
Kitap okuyan bir toplum olmaktan uzaklaştığımız için demokrasimizi, adaletmizi, çocuklarımızı, kadınlarımızı, hayvanlarımızı, derelerimizi, ormanlarımızı koruyamıyoruz