“Şöyle ki, kendi kendime düşündüm, çocuklara, daha küçük yaştan, kendi yaşamlarının dışına çıkmayı öğretmek gerek. Onları yalnızca düşüncelerin içinde akıllarında var olmaya koşullamalı. Onları kendi akıllarına kapatmalı, yalnızca akla hitap etmeli, yalnızca akılları teşvik edilmeli ve akıldan başka bir şey kullanmaları engellenmeli. Zihinsel düzeyde onlara milyarlarca şey öğretilecek, diğer düzeylerde ise hiçbir şey öğretilmeyecek.”
“Diğer düzeyler nedir?”
“Sandro diyor ki kendinle barışık olmayı, kendi vücudunu dinlemeyi öğrenmek; kendini tanımayı, kendini sevmeyi, kendine güvenmeyi, duygularını idare etmeyi, başkalarıyla iletişime geçmeyi, onları anlamayı, dinlemeyi öğrenmek, ikna etmeyi, saygı görmeyi, ilişkileri yönetmeyi, çatışmaları çözmeyi öğrenmek, kendi korkularını tanımak ve öteye geçmek, yaşamaya değer vermeyi, dingin olmayı öğrenmek… Kısacası, serpilip gelişmeni sağlayan her şey…”