Bir öğretmen olarak sana şunu söyleyebilirim.Egitim,sadece bir bilgi aktarma değildir.Doğru eğitimle bir toplumu değistirip dönüştürebilirsin.(...) Bizler Atatürk'ün hayal ettiği Cumhuriyet insanı olmaya çalıştık yavrum. Çaresizlik diye bir kelime tanımadık,bilmeyiz.Çareleri nasıl yaratacağımız ögretildi bize Çarenin ta içimizde saklı olduğunu biliriz.Günün en karanlık anının güneş doğmadan az önceki vakit olduğunu biliriz.O yüzden karanlıktan korkmayız.Eğer gönlünde yanan bir ışık varsa, karanlıkta bile yolunu bulursun çünkü.O zaman başkasından fener dilenmezsin,bilirsin ki ışık senin içindedir.Işık sensindir.
Geçenlerde felsefe dersinde bunu tartıştık, ahlak nedir diye.Hocamız dedi ki,ahlak, kimse sana bakmazken de doğruyu yapmaktır,çünkü ilk sorumluluğun kendine.