Altı harfli bir tatlı: Meltem… Babannemin tarif defteri,dedemin bulmacası, çocukluğumun içinden çıkan izler,sevilmiş olmanın kanıtı. Her şey o kadar da kötü değilmiş hissi… Çok bambaşka,çok kıymetli bir an…
Eğer aşık olup olmadığınız konusunda içinizde bir şüphe varsa tek bir şeyden emin olabilirsiniz. ’Aşık değilsiniz’ demişti adam. “Çünkü aşk sorgulatmaz sadece çarpar.Öyle bir çarpar ki seni yere serer.Sen de yere serilmişken sana çarpan şeye değil de o an hissettiğin mutluluğa odaklanırsın.Uzandığın yerden tependeki gökyüzüne anlamsız bir gülümseme ile bakarsın.Bir anda beyninin içinde çok güzel bir şarkı çalmaya başlar.İşte o zaman anlarsın ki hayatının en büyük eksikliği bu şarkıymış.”
Hz.Yusuf’a takdir edilen,hicrandı,ama hüsran değildi.Eğer hicran değil de vuslat olsaydı o zaman Mısır’a sultanı kuyudan gelemezdi.Onun babasından, annesinden, yuvasından ayrı düşmesi daha büyük bir saadete ve hakimiyete açılan bir kapıydı.Hikmet,bunu gerektiriyordu.