2.Dünya savaşından sonra en başarılı gelişim gösteren ülkeler Doğu Asya’nın “kaplan” ekonomileri olan Japonya ,Kore ,Çin ve Tayvan’ınkilerdi ve elbette ki ihracat güdümlü gelişmelere yoğunlaşmışlardı.Yerli mallarla rekabet edebilecek her şeyin ithalatı yasaktı.Günümüz Dünya Bankası ekiplerinden biri 1957’de Toyota’nın Japonya dışında satışa çıktığını görse ,şirkete hiç zahmete girmemesini tavsiye eder ,yaptıkları otomobilin dünya piyasasında rekabet şansı olmadığını ,Batı Avrupa oto üreticilerinin daha iyi araçlar yapıp daha ucuza sattığını söyleyebilirdi.