“ermeni ermeniliğini, rum rumluğunu fark ederken Türk de Türklüğünü farketmişti. Bundan sonra tek çare bu yol üzerinden yürümekti. Türk artık ne gazellerdeki güzelin sıfatı ne de idraksizliğin zamiri. Bu yangından artık Osmanlılar olarak çıkamayız. Çıkarsak ancak Türkler olarak çıkacağız.”