"Bir tarafın hep zararlı çıkıp hep bir şeyler vermesine rağme bitmeyen ilişkilerde de bu düzenek geçerli olabilir. İlişkinin başında kişinin eşi tarafından sürekli çok olumlu ve ödüllendirici davranışlara muhatap olmasıyla ilk bağlılık gelişir. Ardından, karşıda kişi sürekli kötü davranmak yerine, değişen zaman ve oranlarda iyi de davranıyorsa değişken oranlı bir düzenek kullanmış olur. İnsan ilişkilerinde bazen çok iyi bazen de çok olumsuz olan kişilerin kolaylıkla bırakılamamasının altında bu yatabilir."
"İnsanın içinde hissettiği sıkıntı, doyumsuzluk, yalnızlık duygusu, mutsuzluk, durgunluk bunların hepsi aslında bireyin yaşamında bazı şeylerin doğru gitmediğini, bazı konularda bilinçlenmesi, bazı şeylerin farkına varması gerektiği konularda onu uyanıyor."